Media Norge med nytt strategisk annonsebookingsystem

Norges største medieselskap, Media Norge AS, (datterselskap av Schibsted Media Group) har signert en betydelig ordre med det engelske programvarehuset 5 fifteen Ltd. Fem hundre brukerlisenser av annonsebookingprogramvaren «Ad DEPOT» skal brukes i Media Norges fire hovedregioner.

«Ad DEPOT»-systemet vil håndtere visning og bestillinger av rubrikkannonser for både trykte og elektroniske medier. Programvaren gjør det mulig for brukere å spore og selge annonser, samt administrere fakturering, kontrakter, layout, markedsføring og automatisering av kunderelasjoner. «Ad DEPOT» kontrollerer annonsesalg, produksjon og leveringsprosesser fra A til Å. Ad DEPOT-systemet vil integrere CRM, økonomi, produksjon og salgssystemer og skape en sammenhengende kundeløsning for Media Norge.

Media Norge er en sammenslåing av de største norske mediehusene Aftenposten, Bergens Tidende, Fædrelandsvennen, Stavanger Aftenblad og nettstedet Finn.no. Ad DEPOT vil være operativt hos Media Norge 1. januar 2013.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: