Media Norge med nytt strategisk annonsebookingsystem

Norges største medieselskap, Media Norge AS, (datterselskap av Schibsted Media Group) har signert en betydelig ordre med det engelske programvarehuset 5 fifteen Ltd. Fem hundre brukerlisenser av annonsebookingprogramvaren «Ad DEPOT» skal brukes i Media Norges fire hovedregioner.

«Ad DEPOT»-systemet vil håndtere visning og bestillinger av rubrikkannonser for både trykte og elektroniske medier. Programvaren gjør det mulig for brukere å spore og selge annonser, samt administrere fakturering, kontrakter, layout, markedsføring og automatisering av kunderelasjoner. «Ad DEPOT» kontrollerer annonsesalg, produksjon og leveringsprosesser fra A til Å. Ad DEPOT-systemet vil integrere CRM, økonomi, produksjon og salgssystemer og skape en sammenhengende kundeløsning for Media Norge.

Media Norge er en sammenslåing av de største norske mediehusene Aftenposten, Bergens Tidende, Fædrelandsvennen, Stavanger Aftenblad og nettstedet Finn.no. Ad DEPOT vil være operativt hos Media Norge 1. januar 2013.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Samarbeidet mellom Koenig & Bauer og Durst bærer frukter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Koenig & Bauer Durst GmbH hadde nylig verdenspremiere på den moduloppbygde VariJET 106. Det er en digital arkmaskin for kartongmarkedet. Den er, som firmanavnet antyder, utviklet i et fellesskap mellom trykkerileverandøren Koenig & Bauer og Rolls Roycen blant storformatprintere – Durst.

Publisert av: 

Future Book Forum 2021: Transformering av den trykte boken gjennom bærekraftig innovasjon

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressebilde

Bærekraft blir viktigere og viktigere for alle aktører i bokbransjen. Med det økte fokuset på bærekraft handler årets Canon Future Book Forum om å fremme bærekraftig innovasjon i alle deler av forlagsbransjen – fra hvordan bøker produseres, distribueres og er tilgjengelige for deres avtrykk på vår hverdag.

Publisert av: 

Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: