Forskning: Personalisering i Europa

Jeanette Bredsten har en Master of Science i Print Media med fordypning i internasjonal markedsføring fra Rochester Institute of Technology. Hennes Masteroppgave har temaet ”Personalized print/VDP in Europe”, og tar grundig for seg forskjellene mellom Europa og USA når det gjelder utnyttelse av de mange mulighetene til personliggjøring av trykksaker.  Rapporten er nå utgitt som et research monograph via RIT’s Printing Industry Center og er tilgjengelig på nettet. Rapporten er gratis.

Bredsten gjør mange interessante funn. Blant annet at amerikanske trykkerier tjener dobbelt så mye som sine europeiske kolleger på personaliserte trykksaker. Bredsten har utført undersøkelsen sammen med Patricia A. Sorce, Ph.D., Fawcett Distinguished Professor, School of Print Media.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


En ”doldis” er den største skiltmakeren

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

De største skiltene. Og de minste. Bokstaver som er oppbygde hver for seg med bakgrunnsbelysning. Eller en duk på 25 kvadratmeter som spenner over en hel fasade. Tre, metall, akryl. Spesialistkunnskap om sveising og belysning. Og om vindens krefter. Det er bara en del av den kunnskapen som Signtronic besitter.

Publisert av: 

Packnorth: Canon LabelStream 4000 vises for messepublikum

Tekst: Bo Wallteg | Foto: Canon

Canon brenner alt kruttet sitt på en enkelt maskin under Packnorth 10. – 12. mai. Canon LabelStream 4000, en spennende etikettpresse lansert i 2019, har nå begynt å finne veien til markeder i Europa. Norden er fortsatt et uberørt område, men Canon håper å legge grunnlaget for fremtidige installasjoner via Packnorth.

Publisert av: