Papyrus med prøvekolleksjon til 4 millioner Euro

PUBLISERT: 19 januar 2012
OPPDATERT: 21 mars

Rundt 100 deltakere fra den grafiske bransjen var på plass da Papyrus premiereviste sin nye prøvekolleksjon i Oslo forrige uke. Det var da heller ingen liten begivenhet, selv for en dominerende, europeisk papirleverandør. Prosjektet har kostet rundt 4 millioner Euro, og resultatet blir lansert omtrent samtidig i 19 av de landene i Europa der Papyrus er til stede.

Grafisk kolleksjon
Hans Ekelund fra Papyrus Scandinavia sto for presentasjonen og avdukingen av kolleksjonen, som beskrives som et unikt verktøy for trykkerier, grafiske designere, reklamebyråer og sluttbrukere. – Vi ønsker at prøvekolleksjonen skal være det beste verktøyet for disse målgruppene i sitt daglige arbeid. Betegnelsen “grafisk kolleksjon” indikerer at kolleksjonen ikke inneholder produkter for andre segmenter, sa Ekelund.

Håndarbeid
Den nye kolleksjonen byr på multi-layered oversikt over det grafiske sortimentet og inneholder trykte og utrykte prøver, i tillegg til andre prøver fra det grafiske sortimentet. Prøvebøkene er sortert på segment eller merkevare. I tillegg rommer kolleksjonen en rekke guider, blant annet for farger (viser opptil 216 farger samtidig), offsettrykkprøver, prøver på diverse etterbehandling, digitaltrykkprøver som er konsistent kjørt på en HP Indigo, en Corporate Identity Guide som viser kombinasjoner av papir, kartong og konvolutter, samt en omfattende miljøguide som gir informasjon om det siste på miljøfronten. At store deler av kolleksjonen er produsert for hånd i etterbehandlingen, gjør den ikke mindre imponerende. Produksjonen har foregått over hele Europa. Les mer i papirutgaven av AGI, som kommer i begynnelsen av februar.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2