Papyrus med prøvekolleksjon til 4 millioner Euro

Rundt 100 deltakere fra den grafiske bransjen var på plass da Papyrus premiereviste sin nye prøvekolleksjon i Oslo forrige uke. Det var da heller ingen liten begivenhet, selv for en dominerende, europeisk papirleverandør. Prosjektet har kostet rundt 4 millioner Euro, og resultatet blir lansert omtrent samtidig i 19 av de landene i Europa der Papyrus er til stede.

Grafisk kolleksjon
Hans Ekelund fra Papyrus Scandinavia sto for presentasjonen og avdukingen av kolleksjonen, som beskrives som et unikt verktøy for trykkerier, grafiske designere, reklamebyråer og sluttbrukere. – Vi ønsker at prøvekolleksjonen skal være det beste verktøyet for disse målgruppene i sitt daglige arbeid. Betegnelsen “grafisk kolleksjon” indikerer at kolleksjonen ikke inneholder produkter for andre segmenter, sa Ekelund.

Håndarbeid
Den nye kolleksjonen byr på multi-layered oversikt over det grafiske sortimentet og inneholder trykte og utrykte prøver, i tillegg til andre prøver fra det grafiske sortimentet. Prøvebøkene er sortert på segment eller merkevare. I tillegg rommer kolleksjonen en rekke guider, blant annet for farger (viser opptil 216 farger samtidig), offsettrykkprøver, prøver på diverse etterbehandling, digitaltrykkprøver som er konsistent kjørt på en HP Indigo, en Corporate Identity Guide som viser kombinasjoner av papir, kartong og konvolutter, samt en omfattende miljøguide som gir informasjon om det siste på miljøfronten. At store deler av kolleksjonen er produsert for hånd i etterbehandlingen, gjør den ikke mindre imponerende. Produksjonen har foregått over hele Europa. Les mer i papirutgaven av AGI, som kommer i begynnelsen av februar.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Spesialeffekter hos Ricoh

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder

Når Sign, Print & Promotion – messen endelig er en realitet så stiller Ricoh med sine kreative trykkpresser og tilhørende softvare som vil pirre de fleste. Vi opplever nå ett marked i stor endring etter nedstengingen, trykkvolumer går ned så det å tilføre økt verdi til trykksakene kommer til å bli fokus i årene som kommer sier Eivind Karfjell, salgssjef hos Ricoh Norge Graphic Communications. 

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: