Den britiske programvareutvikleren 5 fifteen har ansatt Ian Dutton som prosjektleder med ansvar for å implementere annonsebestillingssystemet adDEPOT i Media Norges fire regionkontorer. Ian Dutton kommer til 5 fifteen og Media Norge etter 13 år i IT-bransjen, hvorav 10 i avisindustrien.
– En av mine største utfordringer i den nye rollen vil være å utvide markedet for adDEPOT. Systemet er godt kjent i magasinindustrien, men for å få det til å fungere optimalt i avis, må det gjøres noen tekniske modifiseringer i programvaren. Etter 10 års tilsvarende arbeid i England, er jeg sikker på at vi skal finne løsninger som er bedre enn de som fins i dag, sier Dutton.
Dutton vil få ansvaret både for implementeringen av adDEPOT i Media Norges aviser og for kontakt med tredjepartsleverandørene. – Målet er å integrere de beste løsningene fra de beste leverandørene for å lage et system som overgår kundens forventninger, sier Ian Dutton.
5 fifteen leverer programvareløsninger og konsulentbistand til over 100 avis- og magasinutgivere over hele verden, inkludert Hearst Magazines, National Magazine Company, IPC Media, Elsevier-Science, Reed Business Information, Macmillan Publishing, Nature Publishing Group og Media Norge.