M-real skifter navn

M-reals ledergruppe foreslår at generalforsamlingen 28. mars vedtar at M-real skifter navn til Metsä Board Corporation. Dette som en konsekvens av at M-reals strategi er sterkt fokusert på høykvalitets kartong av ferskfiber, og at selskapet er en ledende produsent av falsekartong. Metsäliitto Group, som M-real er en del av, har allerede byttet navn til Metsä Group.
– De siste årene har vi arbeidet målbevisst for å endre M-real fra å være en papirprodusent til å bli et kartongselskap, sier konsernsjef Mikko Helander i en kommentar. – Vår strukturomlegging er kommet så langt at vi nå vil kommunisere det også i selskapsnavnet. Som en del av Metsä Groups nye felles identitet vil vi forsterke vår synlighet i markedet.
M-reals hjemmeside endres (bortsett fra Investor-delen) 10. februar til den nye identiteten og får samtidig ny adresse; www.metsaboard.com.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: