Størst sikkerhetstrussel i eget hus

Vi slurver med sikkerheten, sier adm.dir. Jens Petter Ørjansen i Xerox.

Over halvparten av de ansatte i amerikanske selskaper bryter sikkerhetsreglene. Hver tredje ansatt kjenner ikke engang til sitt eget selskaps sikkerhetsrutiner. Det viser en undersøkelse i regi av Xerox og sikkerhetsselskapet McAfee. De to selskapene går nå sammen om en ny sikkerhetsløsning.

Også i Norge. Undersøkelsen er gjennomført i begynnelsen av januar og omfatter 2541 personer i forskjellige bransjer. Hver femte ansatt innrømmer at de har uforsiktig omgang med kunders kredittnumre, resultatrapporter, personal- og skattedokumenter.

– Det er liten grunn til å tro at norske arbeidstakere er bedre på dette området, sier administrerende direktør Jens Petter Ørjansen i Xerox Norge.

Mange ansatte er likevel bekymret for sikkerheten. Hver fjerde ansatt sier at de er bekymret for at nettverkene kan lekke innhold, dette gjelder også konfidensielle utskrifter, samt skannede og kopierte dokumenter med sensitivt innhold.

Ny programvare. For å bedre sikkerheten integrerer Xerox nå McAfees programvare i sin teknologi. Dette vil sørge for at løsninger og tjenester med Xerox-teknologi vil blokkere for virus, spionvare og andre skadelige programmer før skade har skjedd. Den nye programvaren vil også logge trusler, slik at beskyttelse kan iverksettes før skade inntreffer.

– Vi vil lansere disse løsningene i Norge med det første, sier Ørjansen.

Usikre skrivere. Undersøkelsen viser at såkalt periferutstyr knyttet til PC, som skrivere, utgjør en betydelig sikkerhetsrisiko som tidligere er blitt oversett.

– Sikkerhetsrutiner vi i dag har etablert mot PC-er og nettverk, må utvides til å omfatte skrivere og annet tilknyttet utstyr også, sier Ørjansen. Les mer på Xerox´ securityside.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: