Adobe CQ 5.5 integrerer digitale markedsføringsverktøy

PUBLISERT: 29 mars 2012
OPPDATERT: 29 mars

Adobe Systems har lansert en stor oppdatering av Adobe CQ, selskapets CMS-løsning for web, som er en del av Adobe Digital Marketing Suite.

I en tid hvor man går markedsbudsjettene grundig etter sømmene, er en standardisert dialog med kundene ikke lenger god nok. CQ5.5 hjelper – i følge Adobe – virksomheter til å skape høyere engasjement ved å levere konsistente og relevante opplevelser på nettet, på mobile enheter og i sosiale medier. Gjennom en kombinasjon av de nyeste Adobe Digital Marketing Suite-produktene vil alle som jobber med markedsføring raskt kunne personalisere netthandelopplevelsen for den enkelte forbruker, optimere landings- og mikrosider, samt engasjere seg i sosiale kanaler på en synlig og målrettet måte. Systemet gir støtte for HTML5-baserte mobilsider, samt smartphone- og tablet-applikasjoner. Den nye løsningen inneholder også Digital Asset Management (DAM), som skaper og gjenbruker medieinnhold intuitivt, og som kan integreres med Adobes kreative verktøy og den kommende Adobe Creative Cloud.

Om Adobe Digital Marketing Suite

Adobe Digital Marketing Suite er en integrert og åpen plattform til optimalisering av netthandel. Hensikten er å utnytte kundeinnsikt og forbedre effektiviteten i markedsarbeidet. Suiten består av integrerte applikasjoner som samler inn og utnytter kundeinnsikt, slik at man kan optimalisere kundenes kjøp, bygge opp relasjoner og distribuere innhold. Med suiten kan markedsførere blant annet identifisere de mest effektive markedsstrategiene og annonseplasseringene.

Les videre

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

End-to-end-løsninger er avgjørende, ikke trykketeknikken

Med fire svært automatiserte, industrielle produksjonslinjer, integrert i en Connex-arbeidsflyt, vil Muller Martini imponere kundene på årets Drupa.
PI-2399-Bruno-Muller_2

Kunstig intelligens vil være avgjørende for bedriftenes overlevelse

I den kommende tiden skal vi se nærmere på hvordan kunstig intelligens (AI) implementeres i allerede eksisterende grafiske løsninger. Hva den kan, hvilke behov den fyller og hvilke muligheter og utfordringer dette åpner for på sikt.
Heidelberg-AI

Siste nytt

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Oppsummerer nytten av automatisering

Summa demonstrerer ikke bare én, men to arbeidsflytløsninger under Fespa. Dette for å vise kundene hvordan de kan effektivisere prosessene sine.
Summa-1024x768