Adobe CQ 5.5 integrerer digitale markedsføringsverktøy

PUBLISERT: 29 mars 2012
OPPDATERT: 29 mars

Adobe Systems har lansert en stor oppdatering av Adobe CQ, selskapets CMS-løsning for web, som er en del av Adobe Digital Marketing Suite.

I en tid hvor man går markedsbudsjettene grundig etter sømmene, er en standardisert dialog med kundene ikke lenger god nok. CQ5.5 hjelper – i følge Adobe – virksomheter til å skape høyere engasjement ved å levere konsistente og relevante opplevelser på nettet, på mobile enheter og i sosiale medier. Gjennom en kombinasjon av de nyeste Adobe Digital Marketing Suite-produktene vil alle som jobber med markedsføring raskt kunne personalisere netthandelopplevelsen for den enkelte forbruker, optimere landings- og mikrosider, samt engasjere seg i sosiale kanaler på en synlig og målrettet måte. Systemet gir støtte for HTML5-baserte mobilsider, samt smartphone- og tablet-applikasjoner. Den nye løsningen inneholder også Digital Asset Management (DAM), som skaper og gjenbruker medieinnhold intuitivt, og som kan integreres med Adobes kreative verktøy og den kommende Adobe Creative Cloud.

Om Adobe Digital Marketing Suite

Adobe Digital Marketing Suite er en integrert og åpen plattform til optimalisering av netthandel. Hensikten er å utnytte kundeinnsikt og forbedre effektiviteten i markedsarbeidet. Suiten består av integrerte applikasjoner som samler inn og utnytter kundeinnsikt, slik at man kan optimalisere kundenes kjøp, bygge opp relasjoner og distribuere innhold. Med suiten kan markedsførere blant annet identifisere de mest effektive markedsstrategiene og annonseplasseringene.

Les videre

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Programvaresamarbeid for bedre flyt

ECO3 og eProductivity Software (ePS) har inngått et strategisk partnerskap med mål om å ta automatiseringen hos trykkeriene til neste nivå.
ECO3-ePS-1024x684

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324