Adobe Systems har lansert en stor oppdatering av Adobe CQ, selskapets CMS-løsning for web, som er en del av Adobe Digital Marketing Suite.
I en tid hvor man går markedsbudsjettene grundig etter sømmene, er en standardisert dialog med kundene ikke lenger god nok. CQ5.5 hjelper – i følge Adobe – virksomheter til å skape høyere engasjement ved å levere konsistente og relevante opplevelser på nettet, på mobile enheter og i sosiale medier. Gjennom en kombinasjon av de nyeste Adobe Digital Marketing Suite-produktene vil alle som jobber med markedsføring raskt kunne personalisere netthandelopplevelsen for den enkelte forbruker, optimere landings- og mikrosider, samt engasjere seg i sosiale kanaler på en synlig og målrettet måte. Systemet gir støtte for HTML5-baserte mobilsider, samt smartphone- og tablet-applikasjoner. Den nye løsningen inneholder også Digital Asset Management (DAM), som skaper og gjenbruker medieinnhold intuitivt, og som kan integreres med Adobes kreative verktøy og den kommende Adobe Creative Cloud.
Om Adobe Digital Marketing Suite
Adobe Digital Marketing Suite er en integrert og åpen plattform til optimalisering av netthandel. Hensikten er å utnytte kundeinnsikt og forbedre effektiviteten i markedsarbeidet. Suiten består av integrerte applikasjoner som samler inn og utnytter kundeinnsikt, slik at man kan optimalisere kundenes kjøp, bygge opp relasjoner og distribuere innhold. Med suiten kan markedsførere blant annet identifisere de mest effektive markedsstrategiene og annonseplasseringene.