Web2Print - hvorfor og hvordan?

PUBLISERT: 29 mars 2012
OPPDATERT: 29 mars

Det finnes veldig mange gode grunner til å investere i Web2Print-løsninger. Men det er viktig å tenke grundig igjennom hva som er de viktigste argumentene for å innføre Web2Print for akkurat ditt trykkeri. Her er 10 tips vi har hentet fra Flexmedias nyhetsbrev, som vi håper kan bidra til at du lykkes med din investering i Web2Print. Flexmedia har jobbet med dette og tilsvarende konsepter svært lenge. Dette er bare overskriftene. Følg linken for å lese utfyllende kommentarer til hvert råd:

  1. Definer hva du ønsker å oppnå med Web2Print
  2. Kan en slik investering gi muligheter for økt nytte for dine kunder?
  3. Lag en tydelig kravspesifikasjon før du bestemmer hvilket system du velger.
  4. Skal løsningen kunne integreres mot andre interne systemer?
  5. Vurder grundig om du vil investere i egen løsning eller om du vil tjene på å leie.
  6. Når du har bestemt hva du ønsker å oppnå, sett klare og tydelige mål.
  7. Sett av tid til implementering og opplæring internt.
  8. Hvordan få kundene til å bruke løsningen?
  9. Utarbeid en salgsstrategi mot nye kunder.

Les rådene med utfyllende kommentarer her.

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Motvind for Metsä Board som håper på økt etterspørsel etter kartong

Metsä Board gikk med et tap på 800 000 euro i andre kvartal (april-juni 2024). Selskapet tror imidlertid at leveransene av kartong vil øke litt sammenlignet med slutten av fjorårets sommer.
Metsa

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Polaris øker sine inntekter – men ikke innen trykk

Færre annonser i papiravisene og synkende opplagstall. Slik ser trenden ut ifølge Polaris Media. Men konsernet viser til tross for dette til et positivt resultat for første halvår 2024, blant annet etter besparelser innen trykk.
Polaris Media

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx