Drupa: Optimisme og suksess

God stemning og optimisme på Drupa 2012

Det er en følbar optimisme i de 19 hallene på Drupa. Etter alle ”Sold”-skiltene å dømme, omsettes det heftig både når det gjelder messens demomaskiner og fremtidige leveranser. Oppslutningen ligger riktignok 20 prosent lavere enn første uke i 2008, men til gjengjeld er det flere beslutningstakere her nå. Hele 51,7 prosent av gjestene er definert som ”top management”, hvilket betyr at flere avtaler kan inngås på stedet.

Flere tall:

– 170.000 besøkende fra 115 land den første uken

– 1.800 journalister fra 69 land

– 1.850 utstillere fra 52 land

– 14,8 prosent av gjestene kommer fra Afrika og Sør-Amerika

– 65 prosent av de besøkende er tilreisende (ikke tyskere)

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: