Ny bok om interaktive trykksaker

Det begynner å bli kjent at den daglige kommunikasjon på trykk kan forlenges av digital interaktivitet, og mange designere har oppdaget verdien av å skape dynamisk dialog mellom trykksaken og de som mottar den.

Boken Hands On gir et innblikk i hvordan man kan skape denne dynamikken. Hands On tar utgangspunkt i trykksakprosjekter, der man gjennom nesten 100 forskjellige konkrete eksempler viser designernes anstrengelser for å skape dialog og beregne respons.

Spreng et brev i luften, legg et puslespill, plant en skog eller spill en melodi. Alle prosjekter i boken skal vise et spesielt aspekt av interaktivitet som kan overraske mottakeren og få vedkommende til å delta aktivt i bruken av trykksaken.

Boken koster $ 40 og bestilles fra Victionary.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: