Nye ledere for intern HP-sammenslåing

PUBLISERT: 9 august 2012
OPPDATERT: 21 mars
Verner Hølleland og Ellen Vrålstad inntar sentrale posisjoner i HP.

Hewlett Packard Printing and Personal Systems i Norge har engasjert Verner Hølleland og Ellen Vrålstad som ledere for prosessen som skal integrere PC og print i HP-systemet.

I mars annonserte Hewlett-Packard sammenslåingen av Personal Systems Group (PSG) og Imaging and Printing Group (IPG) til én organisasjon; Printing and Personal Systems Group.

Norgessjef for nye PPS er Verner Hølleland, som er en veteran med 20 år i bransjen, hvorav 13 år i HP. Ellen Vrålstad er direktør for partnerforretningen i PPS.

– Sammenslåingen av de to divisjonene vil føre til en bedre og mer enhetlig kundeopplevelse, sier Verner Hølleland.

– Optimalisering av ressurser og innovasjon på tvers av print og pc vil gi en mer strømlinjeformet organisasjon, legger Ellen Vrålstad til. Hun har 14 års erfaring fra print- og pc–divisjonene i HP.

HP er markedsleder på begge områdene i Norge. Markedsandelen på PC er 27,1 prosent, mens markedsandelen innen print er delt opp i tre kategorier; laser-, blekk- og

storformatskrivere. HP er nummer 1 i alle skriversegmentene med henholdsvis 41 prosent (laser), 34 prosent (blekk) og 64 prosent (storformat). I 2011 leverte HP skrivere og PCer samt tilknyttede løsninger til en verdi av ca 2,6 milliarder kroner til det norske markedet.

PPS skal levere et stort spekter av produkter og løsninger innenfor PC og Print til privat- og bedriftsmarkedet. Produkt- og løsningsporteføljen omfatter PCer og skrivere med mobile utskriftsløsninger ( ePrint og Airprint) for konsumentmarkedet, kraftige arbeidsstasjoner og tynne klienter for bedriftsmarkedet, dokumentløsninger (HP Exstream), administrasjon av print (HP MPS), samt industrielle digitale trykkmaskiner og storformatskrivere for fotografer og profesjonelle brukere.

Les videre

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Fremtiden for SPG: "Nå aksellererer vi igjen"

Det kan ha vært litt stille rundt Scandinavian Print Group i det siste. Det er en forklaring på det – og det kommer til å endre seg!
Esben_Mols_Kabell

Riso kjøper Toshibas printhodevirksomhet

Riso kjøper Toshiba Tecs viktigste inkjetvirksomhet i en avtale som forventes å bli fullført i sommer.
riso-toshiba

100 eksemplarer av Revoria Press PC1120 installerte i Europa

Fujifilm har nå gjort sin installasjon nummer hundre av sin flaggskipsprinter Revoria Press PC1120 i Europa. Tonerpressen har vunnet flere utmerkelser gjennom årene.
revoria-pc1120

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag