Nye ledere for intern HP-sammenslåing

Verner Hølleland og Ellen Vrålstad inntar sentrale posisjoner i HP.

Hewlett Packard Printing and Personal Systems i Norge har engasjert Verner Hølleland og Ellen Vrålstad som ledere for prosessen som skal integrere PC og print i HP-systemet.

I mars annonserte Hewlett-Packard sammenslåingen av Personal Systems Group (PSG) og Imaging and Printing Group (IPG) til én organisasjon; Printing and Personal Systems Group.

Norgessjef for nye PPS er Verner Hølleland, som er en veteran med 20 år i bransjen, hvorav 13 år i HP. Ellen Vrålstad er direktør for partnerforretningen i PPS.

– Sammenslåingen av de to divisjonene vil føre til en bedre og mer enhetlig kundeopplevelse, sier Verner Hølleland.

– Optimalisering av ressurser og innovasjon på tvers av print og pc vil gi en mer strømlinjeformet organisasjon, legger Ellen Vrålstad til. Hun har 14 års erfaring fra print- og pc–divisjonene i HP.

HP er markedsleder på begge områdene i Norge. Markedsandelen på PC er 27,1 prosent, mens markedsandelen innen print er delt opp i tre kategorier; laser-, blekk- og

storformatskrivere. HP er nummer 1 i alle skriversegmentene med henholdsvis 41 prosent (laser), 34 prosent (blekk) og 64 prosent (storformat). I 2011 leverte HP skrivere og PCer samt tilknyttede løsninger til en verdi av ca 2,6 milliarder kroner til det norske markedet.

PPS skal levere et stort spekter av produkter og løsninger innenfor PC og Print til privat- og bedriftsmarkedet. Produkt- og løsningsporteføljen omfatter PCer og skrivere med mobile utskriftsløsninger ( ePrint og Airprint) for konsumentmarkedet, kraftige arbeidsstasjoner og tynne klienter for bedriftsmarkedet, dokumentløsninger (HP Exstream), administrasjon av print (HP MPS), samt industrielle digitale trykkmaskiner og storformatskrivere for fotografer og profesjonelle brukere.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: