Art Workshop for papirkreative

Munken lanserer Art Workshop, en ny, trykt guide till ubestrøket papir. Guiden skal gi bedre trykkresultater.

Bra trykkvalitet på ubestrøket papir oppnås når det endelige trykkresultatet oppfyller alle de forventninger som ble definert når man gjorde sitt papirvalg. Å oppnå dette, handler i bunn og grunn om kommunikasjon. Derfor deler Arctic Paper nå sin omfattende kunnskap om ubestrøket papir i nye Art Workshop – Munken Guide til ubestrøket papir.

– Hva er kvalitet i trykksammenheng? Hvem skal avgjøre dette spørsmålet, som jo innerst inne handler om smak og behag? Kvalitet er å oppfylle forventningene til resultatet, sier Arctic Papers Leif-Arne Karlsen. – Og da handler det om å forenkle kommunikasjonen mellom de ulike ekspertene som er involvert i produksjonen.

– For å bidra med et språk som gjør det mulig å diskutere kvalitet, har vi utviklet en ”bibel” for trykk på ubestrøket papir, ”Art Workshop/Munken Guide til ubestrøket papir”.

Guiden, som er på drøye hundre sider, tar opp alle spørsmål som kan dukke opp i produksjonsprosessen. Den er oppdelt i fire kapitler: papir, repro, trykk og etterbehandling.

Papir er et fantastisk materiale. Naturlig, fornybart, gjenvinningsbart – og uovertruffent som bærer av kreative idéer. Derfor har det også vært basen for historiefortelling gjennom kulturer, århundrer og generasjoner.

– Guiden skal fordype kunnskapen om hvordan man best håndterer ubestrøket papir og oppnår ønsket resultat. Den inneholder alt fra det mest basale til svært avansert, ny og oppdatert informasjon. Vi hoåper den blir verdsatt og flittig brukt som referanse i diskusjoner mellom trykkerier og trykksakkjøpere, avslutter Leif-Arne Karlsen.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: