Markedsportal fra CopyCat

PUBLISERT: 23 august 2012
OPPDATERT: 23 august

Enklere trykksakhåndtering og kvalitetssikring av den grafiske profilen. Det er hverdagen for assurandør.no etter at deres skreddersydde markedsportal er tatt i bruk av de landsdekkende lokalkontorene.

De 30 kontorene i kjeden Assurandør.no bruker mye trykksaker, alt fra visittkort og kontorrekvisita til markedsmateriell og profilartikler. «Trykksaklogistikken» hos forsikringskjeden var komplisert, besto av mange leverandører og lite kvalitetssikring. Ved hjelp av en skreddersydd markedsportal har assurandør.no oppnådd å redusere tidsbruken betydelig, i tillegg til at den grafiske profilen blir kvalitetssikret for alle typer materiell.

Fra Kristiansand i sør til Hammerfest i nord finnes selvstendig eide selskaper som tilbyr Ifs komplette forsikringsportefølje. Personlig service, lokal tilstedeværelse og trygghet for kunden er sentrale elementer i dette konseptet. Kundene skal føle seg ivaretatt, og de opplever det lokale kontoret som en integrert del av If. – Nettopp derfor er firmaprofilen så viktig, forteller Lars-Erik Ovesen, som har vært prosjektleder for implementering av markedsportalen. Han understreker at visittkort, brevark, brosjyremateriell og annet grafisk materiell skal se identisk ut uansett hvilket kontor man mottar det fra.
Brukerne ved hvert kontor har unik innlogging i portalen, slik at det er lett å holde oversikt over hva som bestilles. Trykksakbestillingene går automatisk inn i CopyCats arbeidsflytsystem, der produksjonsteknisk informasjon om papirtyper, fargebeskrivelser og kalibreringsdata er forhåndsdefinert, likeledes leverings- og fakturaadresse.
Løsningen håndterer også klær og profilartikler, der systemet genererer en plukkordre hos en logistikkpartner.

Les videre

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Et verktøy til alle prosesser i skiltfirmaet

Det belgiske programvareselskapet Dataline Solutions har utviklet den modulære programvaren Multiline for å administrere alle funksjonene til et skiltfirma, eller et hvilket som helst annet grafisk firma.
Jef_Stoffels

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1