Like før det intensive sommersalget, stakk SIBA i Norge hodet frem og sendte ut en DR i det nye formatet «superpanorama».
– Det var trykkleverandøren vår som foreslo at vi skulle prøve superpanorama. Vi så en tydelig DR-effekt den aktuelle uken, og det tror vi også skyldes det oppsiktsvekkende formatet, sier Victor Bengtsson, landssjef for SIBA Norge.
Superpanorama, der sidene brettes inn i midten, gir en annonse som spenner over fire tabloidsider i bredden. Formatet er utviklet av V-TAB. SIBA i Norge er det første selskapet innenfor hjemmeelektronikkbransjen som bruker superpanorama i sine DR-utsendelser.
– Vi ville skille oss ut. Sammen med de andre markedstiltakene bidro det nye formatet både til høyere omsetning og økt kundetilstrømming, kommenterer Victor Bengtsson.
SIBAs samarbeid med V-TAB har til nå vart i 15 år, og konsernet trykker samtlige reklameblader for SIBAs kampanjer i Norge, Sverige og Danmark. – Også V-TAB ønsket å skille seg ut, og ville gjerne prøve det nye superformatet, forteller Anna Norlander, informasjonsansvarlig hos V-TAB.