Nytt superformat effektivt for SIBA

Like før det intensive sommersalget, stakk SIBA i Norge hodet frem og sendte ut en DR i det nye formatet «superpanorama».
– Det var trykkleverandøren vår som foreslo at vi skulle prøve superpanorama. Vi så en tydelig DR-effekt den aktuelle uken, og det tror vi også skyldes det oppsiktsvekkende formatet, sier Victor Bengtsson, landssjef for SIBA Norge.
Superpanorama, der sidene brettes inn i midten, gir en annonse som spenner over fire tabloidsider i bredden. Formatet er utviklet av V-TAB. SIBA i Norge er det første selskapet innenfor hjemmeelektronikkbransjen som bruker superpanorama i sine DR-utsendelser.
– Vi ville skille oss ut. Sammen med de andre markedstiltakene bidro det nye formatet både til høyere omsetning og økt kundetilstrømming, kommenterer Victor Bengtsson.
SIBAs samarbeid med V-TAB har til nå vart i 15 år, og konsernet trykker samtlige reklameblader for SIBAs kampanjer i Norge, Sverige og Danmark. – Også V-TAB ønsket å skille seg ut, og ville gjerne prøve det nye superformatet, forteller Anna Norlander, informasjonsansvarlig hos V-TAB.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: 

HP-jubileum med maskinlansering til storformat

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

HP feirer 30 år med utviklingen av fotoprinterserien Designjet med å lansere to nye modeller. I forbindelse med lanseringen benytter de også sjansen til å levere en Pro-printerfamilie i serien Pagewide som åpner for å skrive ut på papir, fleksible materialer og medieplater.

Publisert av: