Nytt superformat effektivt for SIBA

Like før det intensive sommersalget, stakk SIBA i Norge hodet frem og sendte ut en DR i det nye formatet «superpanorama».
– Det var trykkleverandøren vår som foreslo at vi skulle prøve superpanorama. Vi så en tydelig DR-effekt den aktuelle uken, og det tror vi også skyldes det oppsiktsvekkende formatet, sier Victor Bengtsson, landssjef for SIBA Norge.
Superpanorama, der sidene brettes inn i midten, gir en annonse som spenner over fire tabloidsider i bredden. Formatet er utviklet av V-TAB. SIBA i Norge er det første selskapet innenfor hjemmeelektronikkbransjen som bruker superpanorama i sine DR-utsendelser.
– Vi ville skille oss ut. Sammen med de andre markedstiltakene bidro det nye formatet både til høyere omsetning og økt kundetilstrømming, kommenterer Victor Bengtsson.
SIBAs samarbeid med V-TAB har til nå vart i 15 år, og konsernet trykker samtlige reklameblader for SIBAs kampanjer i Norge, Sverige og Danmark. – Også V-TAB ønsket å skille seg ut, og ville gjerne prøve det nye superformatet, forteller Anna Norlander, informasjonsansvarlig hos V-TAB.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: