torsdag 19. mai – uke 20
Tomas Apelgren kom fra Snøhetta Design og gjenomgikk prosessen, refleksjonene og diskujsonene, som til siste ga DNB sin nye logo. Logoens ‘N’, det Tomas kalte «den fleksible linjen», utnyttes på ulike måter i alt materiell fra DNB, og omfatter alt fra betalingskort til konferansemøbler og tekstilvalg. Identitet, varemerke og signaleffekt.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: