FotoPhono Imaging inviterte

PUBLISERT: 5 oktober 2012
OPPDATERT: 21 mars

20. september 2012 var det Åpent Hus hos FotoPhono Imaging i nye lokaler på Brobekk. Hele 150 bedriftskunder, partnere og privatpersoner kom for å oppleve digitaltrykk, storformat, utstillingsløsninger og andr applikasjoner.

– Målet med denne dagen er å vise alle våre kunder hva vi kan tilby, både bedrifter og privatpersoner. Vi kommuniserer via bilder, og da synes vi det er viktig at folk får førstehåndskjennskap til våre løsninger. Det er noe eget ved å kunne se trykkekvaliteten på nært hold og få kjenne på materialene, forteller daglig leder i FotoPhono Imaging, Inge Norum.

Den grafiske bedriften har alt fra fotografer og kunstnere, arkitekter og interiørarkitekter, samt store og små bedrifter og organisasjoner på kundelisten. Dermed var det mye forskjellig å få med seg innen utsmykning og utstillingsløsninger, storformat fra rull til flatbed og ikke minst den nye digitaltrykk-produksjonen av trykksaker, bøker og andre forretningsdokumenter. I løpet av dagen ble det også produsert nærmere 100 gratis storformatpostere (50×70) på henholdsvis fotopapir eller aluminiumsplate og motivene var de besøkendes favorittbilder.

I dag viser vi frem det aller meste av hva vi kan tilby både for innendørs- og utendørs bruk. Gjenbruksverdi og funksjonalitet er viktig. Et godt eksempel på dette er messeteltet som enkelt kan slås sammen, samt at flatene består av trykket materiale som enkelt kan skiftes ut ved behov, legger administrativ leder Lill Christin Kordahl til.

Siste nytt

Ett år etter konkursen: HBO Grafisk har snudd minus til pluss

I mai 2024 begjærte daværende HBO Nova Print i Haugesund seg konkurs. Noen dager senere kom Ålgård Offset inn som ny majoritetseier, og selskapet endret navn til HBO Grafisk. Et drøyt år etter ser det mye lysere ut.
HBO Grafisk Grethe Nygaard
Ett år etter konkursen: HBO Grafisk har snudd minus til pluss

Produksjonsskrivere med forbedret ytelse og brukervennlighet

Ricoh lanserer en oppgradering av Ricoh Pro C5400 som skal kombinere høyere kapasitet og forbedret driftseffektivitet med økt brukervennlighet. Serien er utviklet for å møte de varierte behovene til både kommersielle trykkerier og bedriftskunder.
RICOH_ProC5400
Produksjonsskrivere med forbedret ytelse og brukervennlighet

Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Den svenske forhandleren NI Solutions deltok på vårens Sign, Print & Promotion-messe for å bli bedre kjent med det norske markedet. I porteføljen sin har de to relativt nye varemerker innen storformat.
Flora 2 ver 2
Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Tallinn blir den første europeiske hovedstaden som forbyr PVC-reklame i det offentlige rom utendørs.
tallinn-584127_1280
Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Les videre

Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Tallinn blir den første europeiske hovedstaden som forbyr PVC-reklame i det offentlige rom utendørs.
tallinn-584127_1280
Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Merkur Grafisk investerer i tre Ricoh-presser

Merkur Grafisk har inngått avtale med Ricoh Norge om investering i tre Ricoh Pro C9500-produksjonspresser. Anskaffelsen er et strategisk grep for å modernisere produksjonslinjen og samtidig styrke selskapets miljøprofil.
Merkur Shake hands (1)
Merkur Grafisk investerer i tre Ricoh-presser

Heidelberg inngår samarbeid med Manroland

Heidelbergs 175-års-jubileum markeres med nytt samarbeid med Manroland og åpning av verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg inngår samarbeid med Manroland

Postnord Strålfors får kjøpe 21 Grams

I juli 2024 annonserte det statseide svenske trykkeriet Postnord Strålfors sin intensjon om å kjøpe opp selskapet 21 Grams. Nå har det svenske Konkurrensverket gitt klarsignal til oppkjøpet, men har lagt føringer for virksomhetene. Begge firmaene opererer også i Norge.
Marie Konkurrensverket
Postnord Strålfors får kjøpe 21 Grams