Best in show på Graph Expo

Konvolutteringsmaskinen Fusion Cross fra Böwe Systecs ble kåret til beste produkt i sin kategori, på messen Graph Expo i Chicago nylig. Det var den grafiske tenketanken «What They Think» som utpekte vinneren. Markedsansvarlig hos Böwe, Joachim Koschier, kan fortelle at et amerikansk selskap allerede har kjøpt minst tolv maskiner. – Jeg kan dessverre ikke røpe hvem det er eller hvor mange maskiner vi har solgt, men det er en stor ordre, så mye kan jeg si, forteller Joachim Koschier.
Det unike med Fusion Plus er, at den er bygd slik at konvoluttene hele tiden er i bevegelse, mens brevet legges inn, og dette minsker belastningen når brev og konvolutt skal samles. I teorien kan hastigheten på maskinen fordobles samtidig med at både konvolutt og brev beskyttes bedre enn i mange andre maskiner.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: