torsdag 19. mai – uke 20
Sliter du med lønnsomhet i forbindelse med produksjon av visittkort? Her er et tips fra USA, som innebærer dobling av prisen. Programvaren Vizibility hjelper deg med å skape en qr-kode og en landingsside for hvert visittkort. På landingssiden finnes all kontaktinformasjon om personen som ga deg visittkortet.
Via et enkelt grensesnitt fyller kunden selv ut telefonnummer, e-postadresse, Linkedin-, Facebook- og Twitter-kontakt etc. Alle som deretter får visittkortet, kan skanne det med en vanlig qr-kodeleser og umiddelbart få all informasjon i sin telefon. De kan også med ett klikk få all informasjon om øvrige medarbeidere i den bedriften som visittkort-innehaveren arbeider for.
– Løsningen er meget enkel, forteller James Alexander, som hoppet av fra Adobe og startet Vizibility for tre år siden.
– Trykkeriet betaler 1000 dollar i året, og kan deretter legge opp hvor mange kunder og visittkort som de bare ønsker.
Alt er en cloud-tjeneste, så det tar maks ti minutter for et trykkeri å komme i gang med systemet. På vizibility.com kan du teste og bli kunde.
Hvis du lager visittkort som har et rfid-chips i midten, kan dette selvsagt også leses med det nearfield-kortet som sitter i nesten alle smarttelefoner, med unntak av iPhone. Da trenger du ikke gå via en QR-kodeleser, du kan bare dra visittkortet mot telefonens bakside.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: