Lønnsomme visittkort med tekno-snacks

PUBLISERT: 12 oktober 2012
OPPDATERT: 12 oktober

Sliter du med lønnsomhet i forbindelse med produksjon av visittkort? Her er et tips fra USA, som innebærer dobling av prisen. Programvaren Vizibility hjelper deg med å skape en qr-kode og en landingsside for hvert visittkort. På landingssiden finnes all kontaktinformasjon om personen som ga deg visittkortet.
Via et enkelt grensesnitt fyller kunden selv ut telefonnummer, e-postadresse, Linkedin-, Facebook- og Twitter-kontakt etc. Alle som deretter får visittkortet, kan skanne det med en vanlig qr-kodeleser og umiddelbart få all informasjon i sin telefon. De kan også med ett klikk få all informasjon om øvrige medarbeidere i den bedriften som visittkort-innehaveren arbeider for.
– Løsningen er meget enkel, forteller James Alexander, som hoppet av fra Adobe og startet Vizibility for tre år siden.
– Trykkeriet betaler 1000 dollar i året, og kan deretter legge opp hvor mange kunder og visittkort som de bare ønsker.
Alt er en cloud-tjeneste, så det tar maks ti minutter for et trykkeri å komme i gang med systemet. På vizibility.com kan du teste og bli kunde.

Hvis du lager visittkort som har et rfid-chips i midten, kan dette selvsagt også leses med det nearfield-kortet som sitter i nesten alle smarttelefoner, med unntak av iPhone. Da trenger du ikke gå via en QR-kodeleser, du kan bare dra  visittkortet mot telefonens bakside.

Siste nytt

Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Hvordan kan et rom bli vakkert og samtidig funksjonelt? Og hvordan kan unik dekor og interiør skapes på en bærekraftig måte med moderne teknologi? Det var temaet da Canon Norge inviterte til inspirasjonseventet Decorate-IT.
Trygve
Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Det svenske konsernet Focus Neo, som opererer innen varemerkeskilting, wayfinding og viscom, gjør endringer i ledelsen i det norske selskapet.
Bent-Erik_Halvorsen_webb
Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Den grafiske bransjeforeningen Intergraf oppfordrer nå EU til å utsette den kontroversielle avskogingsforordningen EUDR, som etter planen trer i kraft 30. desember 2025.
EUDR-2-1024x684
Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Materialleverandøren Spandex introduserer den allsidige ImagePerfect iD9-serien.
iD9_PressRelease_ImagesiD9-SiD-Tenticles-980x512
Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Les videre

Zünd fremoverlent med oppdatert programvare

Med det nye Zünd Cut Center (ZCC) er samspillet mellom programvaren og OCC-kameraet (Overhead Cutter Camera) enda tettere, noe som gir en enda enklere og tryggere arbeidsflyt.
Zund_SP
Zünd fremoverlent med oppdatert programvare

Nå er utendørsreklame målbart

Innebygde 3D-sensorer kan, sammen med KI-analyse, måle hvor mange som går forbi både trykt og digital utendørsreklame, og hvor lenge de ser. Teknologien gjør det også mulig å vite kjønn og alder på personen som blir eksponert.
olle-andreas-douglas2
Nå er utendørsreklame målbart

Smarte arbeidsflyter for effektiv trykkproduksjon

ECO3 er en ledende global leverandør av prepress-systemer til trykkeribransjen. De har programvarearbeidsflyter som integrerer offset- og digitaltrykkproduksjon, som de ser frem til å demonstrere på Sign&Print Scandinavia.
Kenneth-ECO3
Smarte arbeidsflyter for effektiv trykkproduksjon

Canon forbedrer funksjoner i imagePRESS V1000

Canon har annonsert en rekke forbedringer av sin tonerbaserte imagePRESS V1000-produksjonsprinter, noe som øker produktiviteten, påliteligheten og brukervennligheten.
imagePRESS-V1000
Canon forbedrer funksjoner i imagePRESS V1000