Lønnsomme visittkort med tekno-snacks

Sliter du med lønnsomhet i forbindelse med produksjon av visittkort? Her er et tips fra USA, som innebærer dobling av prisen. Programvaren Vizibility hjelper deg med å skape en qr-kode og en landingsside for hvert visittkort. På landingssiden finnes all kontaktinformasjon om personen som ga deg visittkortet.
Via et enkelt grensesnitt fyller kunden selv ut telefonnummer, e-postadresse, Linkedin-, Facebook- og Twitter-kontakt etc. Alle som deretter får visittkortet, kan skanne det med en vanlig qr-kodeleser og umiddelbart få all informasjon i sin telefon. De kan også med ett klikk få all informasjon om øvrige medarbeidere i den bedriften som visittkort-innehaveren arbeider for.
– Løsningen er meget enkel, forteller James Alexander, som hoppet av fra Adobe og startet Vizibility for tre år siden.
– Trykkeriet betaler 1000 dollar i året, og kan deretter legge opp hvor mange kunder og visittkort som de bare ønsker.
Alt er en cloud-tjeneste, så det tar maks ti minutter for et trykkeri å komme i gang med systemet. På vizibility.com kan du teste og bli kunde.

Hvis du lager visittkort som har et rfid-chips i midten, kan dette selvsagt også leses med det nearfield-kortet som sitter i nesten alle smarttelefoner, med unntak av iPhone. Da trenger du ikke gå via en QR-kodeleser, du kan bare dra  visittkortet mot telefonens bakside.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fespa: Årets motto er «print in motion»

Tekst: Claes Nordström | Foto: Claes Nordström

Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.

Publisert av: