Punkt1 i Larvik og i Oslo overtas av Erik Tanche Nilssen AS

PUBLISERT: 2 november 2012
OPPDATERT: 2 november

Erik Tanche Nilssen AS kjøpte i går 1. november aksjene i Punktl AS, Larvik og datterselskapet Punkt i Oslo AS. Produktområdene er digitaltrykk, skilter og profilering. Markedet er hovedsakelig Vestfold og Oslo-området. Selskapene har 15 ansatte og hadde i 2011 en samlet omsetning på kr. 27,0 mill.
Erik Tanche Nilssen AS driver med utgangspunkt i Skien virksomhet gjennom forretningsområdene engroshandel og grafisk produksjon. Firmaet har 100 ansatte og hadde i 2011 en omsetning på 257 millioner kroner. Punkt l AS fortsetter som før, men nå som et datterselskap av Erik Tanche Nilssen AS.

– De tidligere eierne Atle Nordaunet og Eiliv Bleivik fortsetter i selskapet som henholdsvis daglig leder og markeds- og produksjonssjef. Punkt1 Oslo AS fortsetter inntil videre som før, men skal etter hvert slås sammen med Oslo-avdelingen til Erik Tanche Nilssen AS. Detaljene rundt dette er ikke klare, men vi regner med at dette viI skje fra 01.01.2013, kommenterer de nye eierne i en pressemelding.

Les videre

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Fremtiden for SPG: "Nå aksellererer vi igjen"

Det kan ha vært litt stille rundt Scandinavian Print Group i det siste. Det er en forklaring på det – og det kommer til å endre seg!
Esben_Mols_Kabell

Riso kjøper Toshibas printhodevirksomhet

Riso kjøper Toshiba Tecs viktigste inkjetvirksomhet i en avtale som forventes å bli fullført i sommer.
riso-toshiba

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik