Stein Schjærven er død

Grunnleggeren av Schjærven Reklamebyrå, Stein Schjærven, døde tirsdag 21. november etter lengre tids sykdom. Stein Schjærven ble 78 år gammel.
Stein Schjærven var en av nestorene innenfor norsk reklame og byrået han startet i 1962 er vokst til et av de største og mest betydningsfulle reklamebyråer i Norge.

Stein Schjærven startet sin karriere i reklamebransjen i 1958. Han var i mange år også engasjert i Reklamebyråforeningen (nå Kreativt Forum). Han har arbeidet for en rekke av de største annonsørene i Norge, og ble belønnet med Gullblyanten i 1973.

Et særskilt kjennetegn med kundeforholdene i Schjærven reklamebyrå er at de varer gjennom mange år. Dette skyldes ikke minst Stein Schjærvens betydelige vilje og evne til å holde fast i en målrettet strategi sammen med kundene. Hans bidrag til strategien for markedsføringen av Elkjøp tilbake i 1972, har resultert i et kundeforhold som har vart i alle år siden.

Schjærven reklamebyrå er i dag fortsatt et familieeid selskap og har siden Stein Schjærven trakk seg tilbake i 2004 vært ledet av hans sønn, Ståle Schjærven.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Print Against War: Gir støtte til Ukraina

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.

Publisert av: 

EFI lanserer fem nye digitale front-ends til Konica Minoltas maskiner

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.

Publisert av: