Stein Schjærven er død

PUBLISERT: 23 november 2012
OPPDATERT: 23 november

Grunnleggeren av Schjærven Reklamebyrå, Stein Schjærven, døde tirsdag 21. november etter lengre tids sykdom. Stein Schjærven ble 78 år gammel.
Stein Schjærven var en av nestorene innenfor norsk reklame og byrået han startet i 1962 er vokst til et av de største og mest betydningsfulle reklamebyråer i Norge.

Stein Schjærven startet sin karriere i reklamebransjen i 1958. Han var i mange år også engasjert i Reklamebyråforeningen (nå Kreativt Forum). Han har arbeidet for en rekke av de største annonsørene i Norge, og ble belønnet med Gullblyanten i 1973.

Et særskilt kjennetegn med kundeforholdene i Schjærven reklamebyrå er at de varer gjennom mange år. Dette skyldes ikke minst Stein Schjærvens betydelige vilje og evne til å holde fast i en målrettet strategi sammen med kundene. Hans bidrag til strategien for markedsføringen av Elkjøp tilbake i 1972, har resultert i et kundeforhold som har vart i alle år siden.

Schjærven reklamebyrå er i dag fortsatt et familieeid selskap og har siden Stein Schjærven trakk seg tilbake i 2004 vært ledet av hans sønn, Ståle Schjærven.

Les videre

"Liker ikke tanken på å avvikle"

Per Rune Guldbrandsen har drevet Kopi Partner i Sandefjord i 25 år. På grunn av alder og ønske om latere dager har han forsøkt å selge sin virksomhet uten hell – til tross for stabile omsetningstall.
Kopipartner

Brand Factory Printhouse begjærer seg konkurs

Brand Factory har hatt store økonomiske problemer de siste årene og har vært gjennom en rekonstruksjon. Nå melder selskapet at det begjærer seg konkurs for forretningsområdet Printhouse. De lønnsomme forretningsområdene Signs & Graphics Sverige og Norge samt Logistikk vil fortsatt drives.
Jakob-1_1600-1024x680

Signcoms eier Igepa Group kjøper opp Scandraft

Signcoms eier Igepa Group kjøper viscom-forhandleren Scandraft med hovedkontor i Mölnlycke. Samtidig blir Anders Trillkott administrerende direktør i hele konsernet.
Anders Trillkott

Merkur Grafisk investerer i storformat med oppkjøpet av Printing

Stadig flere kunder etterspør produkter knyttet til storformattrykk. Det sier Kjetil Sjøeng, daglig leder ved Merkur Grafisk. For å utvide både kompetansen og maskinparken i storformat ble det tidligere i høst klart at Merkur-gruppen går inn som majoritetseier i Printing AS.
Kjetil 1

Siste nytt

"Liker ikke tanken på å avvikle"

Per Rune Guldbrandsen har drevet Kopi Partner i Sandefjord i 25 år. På grunn av alder og ønske om latere dager har han forsøkt å selge sin virksomhet uten hell – til tross for stabile omsetningstall.
Kopipartner

Brand Factory Printhouse begjærer seg konkurs

Brand Factory har hatt store økonomiske problemer de siste årene og har vært gjennom en rekonstruksjon. Nå melder selskapet at det begjærer seg konkurs for forretningsområdet Printhouse. De lønnsomme forretningsområdene Signs & Graphics Sverige og Norge samt Logistikk vil fortsatt drives.
Jakob-1_1600-1024x680

De legger listen for automatisert avisproduksjon

ECO3 ønsker å ta automatiseringen av avisproduksjonen til neste nivå med den nye versjonen av arbeidsflytløsningen Arkitex. Nye funksjoner gjør at tredjepartssystemer kan integreres bedre i programmet.
Arkitex-1024x683

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri