Hybridproduksjon i avisbransjen

PUBLISERT: 7 desember 2012
OPPDATERT: 7 desember

Tidligere denne uken arrangerte det tyske avishuset Axel Springer og Kodak en konferanse om hybridproduksjon i avisindustrien. Det viktigste temaet var hvordan forlag kan personalisere aviser og gjøre dem mer dynamiske.
Axel Springer i Hamburg-Ahrensburg har installert Kodaks Prosper S30 skrivehoder på en Manroland Colorman. På den måten kan de kombinere rulloffset med digital teknologi i svært høye hastigheter.
Forlaget arbeider nå med Prosperteknologien for å fremstille avisversjoner til forskjellige lesergrupper, basert på geografi, men også helt personaliserte aviser, både hva gjelder det redaksjonelle og annonsene.

Et eksempel er tyske Bild, som trykkes av Axel Springer. Her er Prosper-teknologien benyttet til en lokal annonsekampanje for et millionlotteri. Det ble inkjetprintet lodd-nummer på alle aviser i begynnelsen av uken, og arrangert trekninger hver dag.

Les videre

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1