Fysisk DM mest attraktiv

PUBLISERT: 4 januar 2013
OPPDATERT: 4 januar

Ifølge det amerikanske markedsanalyseselskapet Epsilon Targetings årlige DR-undersøkelse Consumer Channel preference Study, foretrekker majoriteten av de amerikanske forbrukerne å motta reklame som DM. Seks av ti liker å motta DM om nye produkter.

Tallene viser også at bare 39 prosent liker å motta epost om nye produkter, og bare 6 prosent liker å motta reklame på mobilen. Mobilbrukerne foretrekker e-post og web som sine reklamekanaler.

De fleste forklarer at de foretrekker DM fordi de kan lese den når det passer dem (73 prosent), de kan referere til utsendelsen ved behov (61 prosent) og man kan ta informasjonen med seg (40 prosent).

Med hensyn til informasjonskilder og troverdighet havner venner og familie på topp hos 52 prosent, dagsaviser, nettsteder og søkemotorer hos 22 prosent. Lavest troverdighet har e-post (11 prosent), Facebook (8 prosent) og Youtube (6 prosent).

Annonsering i sosiale medier går tregt. 2011 sa 13 prosent av forbrukerne at de annonsene de hadde sett i sosiale medier var meningsfulle og hadde en viss verdi. I 2012 steg tallene  til 14 prosent.

Les videre

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1

HP lanserer fire nye digitalpresser

HP annonserte like før påske lansering av fire nye digitalpresser, HP Indigo 120K, Indigo 18K, Indigo 7K Secure og Indigo V2 for det kommersielle markedet.
hp123

Xeikons Lion tar digitaltrykket videre

Xeikon har lansert Lion LX3000, en ny digital etikettpresse med et nytt kontrollsystem som gir høy produktivitet og etikettkvalitet med god ytelse.
Xeikonz

DTG-printer lanseres for myke trykk på sportstøy

Ricoh ønsker å fylle et hull i markedet med sin nye DTG-skriver for polyestertrykk.
rioch-dtg

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik