Fysisk DM mest attraktiv

PUBLISERT: 4 januar 2013
OPPDATERT: 4 januar

Ifølge det amerikanske markedsanalyseselskapet Epsilon Targetings årlige DR-undersøkelse Consumer Channel preference Study, foretrekker majoriteten av de amerikanske forbrukerne å motta reklame som DM. Seks av ti liker å motta DM om nye produkter.

Tallene viser også at bare 39 prosent liker å motta epost om nye produkter, og bare 6 prosent liker å motta reklame på mobilen. Mobilbrukerne foretrekker e-post og web som sine reklamekanaler.

De fleste forklarer at de foretrekker DM fordi de kan lese den når det passer dem (73 prosent), de kan referere til utsendelsen ved behov (61 prosent) og man kan ta informasjonen med seg (40 prosent).

Med hensyn til informasjonskilder og troverdighet havner venner og familie på topp hos 52 prosent, dagsaviser, nettsteder og søkemotorer hos 22 prosent. Lavest troverdighet har e-post (11 prosent), Facebook (8 prosent) og Youtube (6 prosent).

Annonsering i sosiale medier går tregt. 2011 sa 13 prosent av forbrukerne at de annonsene de hadde sett i sosiale medier var meningsfulle og hadde en viss verdi. I 2012 steg tallene  til 14 prosent.

Les videre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

Canon lanserer tre nye storformatprintere

Canon legger til nye storformatprintere til sitt sortiment, i form av imagePROGRAF TZ- og TX-serien. Disse maskinene egner seg spesielt godt for arkitekter og ingeniører, samt for plakatproduksjon.
V610-TZ-32000-LIFESTYLE-07_3x2

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Siste nytt

Unik vakuumfunksjon avgjorde kjøpsbeslutning

Prima Trykk i Sarpsborg ble grunnlagt i 1981 og var et tradisjonelt arktrykkeri inntil for 10–15 år siden de det ble gjort en satsning på emballasje. Nå tar trykkeriet et nytt skritt over til digitaltrykk med en ny planskriver.
CC 2

Etiketter er et mareritt for Arla

Uttalelsen falt på Emballasjedagen 2024 i Danmark, hvor blant annet Arla Foods var representert for å forklare deres utfordringer med å følge trender og lovkrav innen emballasje. Sign&Prints danske redaktør Søren Winsløw var til stede.
EM_01

Dataline vokser med nok et oppkjøp

Programvareselskapet Dataline Solutions er i en ekspansjonsfase og kunngjør at de kjøper tyske Pragma Informationssysteme. Selskapet ser også etter flere potensielle oppkjøp for å vokse i Europa.
Dataline Pragma

Vinnere og tapere: Slik går det for Norges største trykkerier

Hvordan går det egentlig for de store aktørene på det norske trykkerimarkedet? Sign&Print har sett nærmere på hvordan tallene ser ut for siste regnskapsår, 2023.
Kollage trykkerier