Fysisk DM mest attraktiv

Ifølge det amerikanske markedsanalyseselskapet Epsilon Targetings årlige DR-undersøkelse Consumer Channel preference Study, foretrekker majoriteten av de amerikanske forbrukerne å motta reklame som DM. Seks av ti liker å motta DM om nye produkter.

Tallene viser også at bare 39 prosent liker å motta epost om nye produkter, og bare 6 prosent liker å motta reklame på mobilen. Mobilbrukerne foretrekker e-post og web som sine reklamekanaler.

De fleste forklarer at de foretrekker DM fordi de kan lese den når det passer dem (73 prosent), de kan referere til utsendelsen ved behov (61 prosent) og man kan ta informasjonen med seg (40 prosent).

Med hensyn til informasjonskilder og troverdighet havner venner og familie på topp hos 52 prosent, dagsaviser, nettsteder og søkemotorer hos 22 prosent. Lavest troverdighet har e-post (11 prosent), Facebook (8 prosent) og Youtube (6 prosent).

Annonsering i sosiale medier går tregt. 2011 sa 13 prosent av forbrukerne at de annonsene de hadde sett i sosiale medier var meningsfulle og hadde en viss verdi. I 2012 steg tallene  til 14 prosent.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Spesialeffekter hos Ricoh

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder

Snart er det Sign, Print & Promotion – messe på X Meeting Point på Hellerudsletta utenfor Oslo. Hos Ricoh ser man frem til å endelig å møte kundene igjen etter pandemien. På standen er det tre maskiner som vil dele plassen. To av dem er fra storformatserien, mens den tredje er for printing.

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: