Blekkskriverne inntar kontoret

PUBLISERT: 24 januar 2013
OPPDATERT: 24 januar

Infotrends har gjennomført en ny studie for å undersøke kontormarkedets holdninger til blekkskrivere. Studien resulterte i en rekke anbefalinger til hvordan leverandørene bør prioritere produktegenskaper og identifisere og håndtere markedets viktigste behov.

Til tross for den fremgangen blekkskrivere for kontormarkedet har vist den siste tiden er det laserskrivere som dominerer i kontormiljøer over hele verden. Infotrends mener at omkring 73 prosent av utskriftsenhetene i kontormiljøer var laserbaserte, i 2011. Til sammenlikning lå blekkskriverne på 27 prosent.

Bransjen oppfatter at brukerne tror laserskrivere er best egnet for kontorbruk, mens blekk passer bedre i private hjem og svært små foretak.

Selv om Infotrends kan se en lys fremtid for blekkskrivere i kontormiljøer, er mn avhengig av hvordan leverandørene definerer og håndterer markedets behov.

For å nyttegjøre seg den forventede økningen av markedet for blekkskrivere må leverandørene ta grep når det gjelder produktutvikling, salg, markedsføring og respons fra kundene fra hele verden.

Infotrends spurte 750 kunder i 15 land som allerede har blekkskrivere i kontormiljøet og 1500 kunder som ikke brukte blekkskriver på kontoret.

Resultatet av undersøkelsen har gjort det mulig for Infotrends å komme med tydelige anbefalinger til de produktegenskapene og funksjonene som produsenter av blekkskrivere bør prioritere.

Les hele studien på Is Inkjet Printing Technology Ready to Transform the Office Printing Environment? 

 

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Stibo kjøper trykkeri ut av konkursbo

Danske Stibo Completes administrerende direktør Søren Henriksen forklarer i et intervju med Sign & Print hva dette vil bety.
Soren-Henriksen

Konica Minolta og Fujifilm utforsker en strategisk allianse

Konica Minolta og Fujifilm Business Innovation Corp. kunngjør at de har signert et avtalememorandum om å utforske mulighetene for en strategisk allianse i segmentene multifunksjonsprinter (MFP), kontorprinter og produksjonsprinter.
fuji-konica

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie