Blekkskriverne inntar kontoret

PUBLISERT: 24 januar 2013
OPPDATERT: 24 januar

Infotrends har gjennomført en ny studie for å undersøke kontormarkedets holdninger til blekkskrivere. Studien resulterte i en rekke anbefalinger til hvordan leverandørene bør prioritere produktegenskaper og identifisere og håndtere markedets viktigste behov.

Til tross for den fremgangen blekkskrivere for kontormarkedet har vist den siste tiden er det laserskrivere som dominerer i kontormiljøer over hele verden. Infotrends mener at omkring 73 prosent av utskriftsenhetene i kontormiljøer var laserbaserte, i 2011. Til sammenlikning lå blekkskriverne på 27 prosent.

Bransjen oppfatter at brukerne tror laserskrivere er best egnet for kontorbruk, mens blekk passer bedre i private hjem og svært små foretak.

Selv om Infotrends kan se en lys fremtid for blekkskrivere i kontormiljøer, er mn avhengig av hvordan leverandørene definerer og håndterer markedets behov.

For å nyttegjøre seg den forventede økningen av markedet for blekkskrivere må leverandørene ta grep når det gjelder produktutvikling, salg, markedsføring og respons fra kundene fra hele verden.

Infotrends spurte 750 kunder i 15 land som allerede har blekkskrivere i kontormiljøet og 1500 kunder som ikke brukte blekkskriver på kontoret.

Resultatet av undersøkelsen har gjort det mulig for Infotrends å komme med tydelige anbefalinger til de produktegenskapene og funksjonene som produsenter av blekkskrivere bør prioritere.

Les hele studien på Is Inkjet Printing Technology Ready to Transform the Office Printing Environment? 

 

Les videre

Ricoh inngår partnerskap for å utvide storformatporteføljen

Ricoh Europe har inngått et strategisk partnerskap med Flora Digital, en kinesisk flatbed- og storformat inkjet-printerprodusent.
Ricoh-Flora

Müller Martini kjøper Hunkeler

Etter nøye vurdering har familiene bak de to selskapene bestemt seg for å slå sammen Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Stor interesse for Brand Factory etter konkursen

Etter konkursen i Brand Factory Printhouse og Brand Factory Holding ser konkursbostyreren gode forutsetninger for å finne kjøpere til de to selskapene, alternativt deler av virksomheten. Prosessen forventes å være ferdig i løpet av desember måned.
Brand-Factory-1024x683

Stordalen åpner hotell i boktrykkeri rett ved Liseberg

Gøteborg by og fornøyelsesparken Liseberg ønsker å benytte seg av det historisk viktige bygget som Rundqvists boktrykkeri forlot for et år siden. Nå er det klart at eiendommen ved siden av reisemålet skal bli hotell.
FotoJet-27-1024x683

Siste nytt

En fordel med PVC-fritt i måling av CO2-avtrykk

Spandex har fått et konsulentselskap til å utføre en uavhengig validering av karbonavtrykket til populære trykk- og skjærefolier i ImagePerfect-serien. Resultatene viser at de PVC-frie produktene etterlater et mindre fotavtrykk sammenlignet med tradisjonelle folier.
Evergreen Spandex

Ricoh inngår partnerskap for å utvide storformatporteføljen

Ricoh Europe har inngått et strategisk partnerskap med Flora Digital, en kinesisk flatbed- og storformat inkjet-printerprodusent.
Ricoh-Flora

Müller Martini kjøper Hunkeler

Etter nøye vurdering har familiene bak de to selskapene bestemt seg for å slå sammen Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Trykkeriet med kunst som nisje

Da kunstneren Tammo Rist fikk et stipend brukte han pengene til å kjøpe en Epson-printer for å kunne skrive ut sine egne verk – og andres. Det skulle utvikle seg til digitaltrykkeriet PIGS.
PIGS Tammo