Hamburger og chips med QR-Kode

PUBLISERT: 24 januar 2013
OPPDATERT: 24 januar

McDonalds velger å bruke emballasjen til mer markedsføring ved å innføre QR-koder på alle pappkrus og takeaway-poser. Kodene skal lenke til fakta om merkevaren og gjøre produktinformasjonen lettere tilgjengelig fra mobilen.
McDonalds markedssjef i USA, Kevin Newell, sier at selskapet arbeider for å kunne informere kundene sine om maten de kjøper, ved å legge informasjon om produkt og næringsinnhold inn i koder som blir lett tilgjengelig på mobilen. Hamburger- og chips-leverandøren sier de vil fortsette å utvikle design og QR-koder over hele verden i 2013, på 18 forskjellige språk.
For øvrig er nesten 80 prosent av McDonalds forbrukeremballasje resirkulerbare substrater.

Les videre

De legger listen for automatisert avisproduksjon

ECO3 ønsker å ta automatiseringen av avisproduksjonen til neste nivå med den nye versjonen av arbeidsflytløsningen Arkitex. Nye funksjoner gjør at tredjepartssystemer kan integreres bedre i programmet.
Arkitex-1024x683

Ny Caldera RIP lokker med store fargebesparelser

Den franske programvareutvikleren Caldera har nettopp sluppet den nyeste versjonen av Caldera RIP. Fra og med nå vil brukere kunne oppgradere rippen til versjon 17 for å oppleve hele spekteret av nye funksjoner og forbedringer.
caldera

Hexis nye programvare for skjæring tilgjengeliggjøres på markedet

Nå er Hexis egenutviklede programvare for kutting av selvklebende beskyttelsesfilm tilgjengelig for kundene. Matmak gjør det enkelt å forhåndskutte deler i selskapets Bodyfence-sortiment.
Joachim-Wallgren-1024x768

Utgir verktøy for interaktivt folieringsdesign

Den ble forhåndsvist på Sign&Print Scandinavia i september og er nå bredt lansert på markedet. Spandex nye tjeneste Zeno for visualisering av bildesign og bilfoliering.
Zeno-webb-1024x683

Siste nytt

En fordel med PVC-fritt i måling av CO2-avtrykk

Spandex har fått et konsulentselskap til å utføre en uavhengig validering av karbonavtrykket til populære trykk- og skjærefolier i ImagePerfect-serien. Resultatene viser at de PVC-frie produktene etterlater et mindre fotavtrykk sammenlignet med tradisjonelle folier.
Evergreen Spandex

Ricoh inngår partnerskap for å utvide storformatporteføljen

Ricoh Europe har inngått et strategisk partnerskap med Flora Digital, en kinesisk flatbed- og storformat inkjet-printerprodusent.
Ricoh-Flora

Müller Martini kjøper Hunkeler

Etter nøye vurdering har familiene bak de to selskapene bestemt seg for å slå sammen Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Trykkeriet med kunst som nisje

Da kunstneren Tammo Rist fikk et stipend brukte han pengene til å kjøpe en Epson-printer for å kunne skrive ut sine egne verk – og andres. Det skulle utvikle seg til digitaltrykkeriet PIGS.
PIGS Tammo