Kreative ungdommer, kom igjen!

PUBLISERT: 1 mars 2013
OPPDATERT: 1 mars

Den globale designkonkurransen Adobe Youth Voices Aspire Awards inviterer kreative ungdommer eller skoleklasser i alderstrinnet 13-19 år til å delta med kreative prosjekter laget i år, samt konkurrere om UNICEFs stipend på opp til 40.000 dollar til gjennomføring av prosjektene.
Invitasjonen går til kreative unge mennesker som vil gjøre noe for andre, for eksempel med en støttesang, en hjemmeside eller en musikkvideo. Nå bør de registrere seg i den årlige Adobe Youth Voices Aspire Awards, som hyller unge ildsjeler over hele verden. Konkurransen er en del av Adobe Foundations arbeid for å stimulere unges kreativitet og tro på egne ferdigheter, slik at de kan gjøre en positiv forskjell i sine lokalsamfunn. De kreative prosjektene konkurrerer innen åtte kategorier, og dekker alt fra musikkvideoer og dokumentarfilm til fotomontasjer og hjemmesider.

«Med konkurransen gir vi ungdom en plattform hvor de kan forbedre våre lokalsamfunn gjennom kreativitet. Målet er å stimulere unge menneskers fokus på kreativitet og kommunikasjon, og samtidig gi dem bedre selvtillit der de forøker å gjøre en forskjell for nærmiljøet fremover», sier Kati Rinne, nordisk markedsføringsansvarlig for Adobe Education.

For ytterligere informasjon
Adobe, kommunikasjonssjef Jes Schyum, tlf. (+45) 26 70 46 70, e-post: jschyum@adobe.com
JPR, Stig Jensen, 92 24 32 35, e-post: stig.jensen@jpr.no

Les videre

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Scanpack 2024 overtraff forventningene, sier fornøyde utstillere

Scanpack feirer 60 år og er sterkere enn noen gang. Nord-Europas ledende emballasjemesse trakk flere besøkende og utstillere i år enn i fjor – og reaksjonene var overveldende positive, ifølge Svenska Mässan.
60-arx

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-1-1024x683 (1)

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C