Fra sofaen til mobile enheter

PUBLISERT: 8 mars 2013
OPPDATERT: 8 mars

Snart kan markedsførere publisere innhold til web og mobile enheter rett fra en iPad i sofaen eller på toget forteller Adobe, som nå lanserer oppdateringen av CMS-systemet Adobe Experience Manager, som er tilgjengelig som en skytjeneste og gjør det enkelt å lage mer relevante utsendelser.

– De statiske hjemmesidene er for lengst gravlagt. I dag handler det om å sikre konsistent kvalitet og estetikk, samtidig som innholdet må tilpasses brukerne, båndbredde og et hav av ulike enheter som smarttelefoner og nettbrett. Med oppgraderingen av Adobe Experience Manager kan vi tilby en komplett og enkel løsning som håndterer dette, sier Jens Bengtsson (bildet), teknisk ansvarlig for digital markedsføring hos Adobe Nordic.

Adobe Experience Manager integrerer bl.a. Adobes velkjente web-baserte CMS-system CQ med Adobe Scene 7, og sørger for automatisk skalering i sanntid av tyngre innhold som f.eks. video til alle plattformer. Med den nye Experience Manager kan man dermed nøyaktig se hvordan innholdet vil bli presentert på en iPhone eller et Android nettbrett.

Jens Bengtsson understreker også at Experience Manager gjør det enkelt å teste og publisere kampanjer på tvers av plattformer og å integrere brukergenerert innhold, som f.eks. nettsamfunn og diskusjonsforum. I tillegg kan man lett integrere deling og «likes» på hhv. Twitter og Facebook.

Les videre

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Programvaresamarbeid for bedre flyt

ECO3 og eProductivity Software (ePS) har inngått et strategisk partnerskap med mål om å ta automatiseringen hos trykkeriene til neste nivå.
ECO3-ePS-1024x684

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Siste nytt

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1