Snart kan markedsførere publisere innhold til web og mobile enheter rett fra en iPad i sofaen eller på toget forteller Adobe, som nå lanserer oppdateringen av CMS-systemet Adobe Experience Manager, som er tilgjengelig som en skytjeneste og gjør det enkelt å lage mer relevante utsendelser.
– De statiske hjemmesidene er for lengst gravlagt. I dag handler det om å sikre konsistent kvalitet og estetikk, samtidig som innholdet må tilpasses brukerne, båndbredde og et hav av ulike enheter som smarttelefoner og nettbrett. Med oppgraderingen av Adobe Experience Manager kan vi tilby en komplett og enkel løsning som håndterer dette, sier Jens Bengtsson (bildet), teknisk ansvarlig for digital markedsføring hos Adobe Nordic.
Adobe Experience Manager integrerer bl.a. Adobes velkjente web-baserte CMS-system CQ med Adobe Scene 7, og sørger for automatisk skalering i sanntid av tyngre innhold som f.eks. video til alle plattformer. Med den nye Experience Manager kan man dermed nøyaktig se hvordan innholdet vil bli presentert på en iPhone eller et Android nettbrett.
Jens Bengtsson understreker også at Experience Manager gjør det enkelt å teste og publisere kampanjer på tvers av plattformer og å integrere brukergenerert innhold, som f.eks. nettsamfunn og diskusjonsforum. I tillegg kan man lett integrere deling og «likes» på hhv. Twitter og Facebook.