Fra sofaen til mobile enheter

PUBLISERT: 8 mars 2013
OPPDATERT: 8 mars

Snart kan markedsførere publisere innhold til web og mobile enheter rett fra en iPad i sofaen eller på toget forteller Adobe, som nå lanserer oppdateringen av CMS-systemet Adobe Experience Manager, som er tilgjengelig som en skytjeneste og gjør det enkelt å lage mer relevante utsendelser.

– De statiske hjemmesidene er for lengst gravlagt. I dag handler det om å sikre konsistent kvalitet og estetikk, samtidig som innholdet må tilpasses brukerne, båndbredde og et hav av ulike enheter som smarttelefoner og nettbrett. Med oppgraderingen av Adobe Experience Manager kan vi tilby en komplett og enkel løsning som håndterer dette, sier Jens Bengtsson (bildet), teknisk ansvarlig for digital markedsføring hos Adobe Nordic.

Adobe Experience Manager integrerer bl.a. Adobes velkjente web-baserte CMS-system CQ med Adobe Scene 7, og sørger for automatisk skalering i sanntid av tyngre innhold som f.eks. video til alle plattformer. Med den nye Experience Manager kan man dermed nøyaktig se hvordan innholdet vil bli presentert på en iPhone eller et Android nettbrett.

Jens Bengtsson understreker også at Experience Manager gjør det enkelt å teste og publisere kampanjer på tvers av plattformer og å integrere brukergenerert innhold, som f.eks. nettsamfunn og diskusjonsforum. I tillegg kan man lett integrere deling og «likes» på hhv. Twitter og Facebook.

Les videre

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Siste nytt

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC