Emballasje er opplevelse

PUBLISERT: 15 mars 2013
OPPDATERT: 15 mars

Det er ikke noe revolusjonerende nytt at emballasjen blir stadig viktigere for kvalitetsprodukter, og at emballasjen nå er blitt noe forbrukerne er mer villige til å betale for. Emballasjen er blitt en opplevelse. Derfor blir prosesser knyttet til konvertering og etterbehandling mere komplekse, fordi de skal bidra til økt opplevelse og et bedre visuelt inntrykk. Designs-bloggen Up North har samlet flere emballasje-eksempler, som skal inspirere til et bredere samarbeid mellom emballasjeprodusenter og produktfabrikanter.
Les mer på Up North.

Les videre

Fujifilm viser sin nye tørrtonerpresse

Fujifilm skal vise sin nye tonerpresse i Europa for første gang i starten av 2024. Revoria Press GC12500 er en digitalpresse som anvender tørrtonerteknologi.
Revoria_GC12500_III_R

Nye muligheter når Fespa vender tilbake til Amsterdam

Så sent som i oktober 2021 ble Fespa Global Print Expo avholdt i Amsterdam. Denne våren gjør messen comeback i byen og på RAI Messesenter.
fespa_amsterdam

UV-printing i fokus under innovasjonsdager

I slutten av oktober inviterer Mimaki til sitt digitale arrangement Global Innovation Days. De neste seks månedene vil selskapet også invitere til lokale fysiske arrangementer under det nye konseptet Application Days.
Mimaki-Global-Innovation-1600-1024x683

Xerox trekker seg fra DRUPA

DRUPA er snart bare et halvt år unna. Det er allerede mulig å se hvem som har booket hvilke stands. Men Xerox, som hadde bestilt stand, har forsvunnet fra det interaktive kartet.
drupa_flags-1

Siste nytt

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri

Ny Caldera RIP lokker med store fargebesparelser

Den franske programvareutvikleren Caldera har nettopp sluppet den nyeste versjonen av Caldera RIP. Fra og med nå vil brukere kunne oppgradere rippen til versjon 17 for å oppleve hele spekteret av nye funksjoner og forbedringer.
caldera

Fullt "trøkk" hos Flisa Trykkeri

Siden 2002 har Flisa Trykkeri hatt "itte akkurat urbant" som slagord. For hvem sa at et vellykket trykkeri ikke kan drives i Bygde-Norge? Flisa Trykkeri er et godt eksempel på dette og flyttet nylig til ti ganger så store lokaler.
Storformat

Tar opp kampen mot restene

Storbildsbolaget i Helsingborg reduserer avfallet med et nytt produkt. Arbeidsmetoden er både klimasmart og sparer penger for kunden.
FotoJet-25-1024x682