HBO-app med nye funksjoner

HBOHBO-Appen har i siste versjon, som ble lansert 21. mars, utvidet funksjonen «Sendehjelpen». Gjennom et enkelt og brukergrensesnitt kan nå brukerne av HBO-Appen finne den mest lønnsomme distributøren ved distribusjon av uadressert reklame i Norge – basert på fylke- og kommunenivå. Gjennom tett samarbeid med Norpost vil selskapet på nasjonal basis kunne kjøre direkte sammenligninger på antall mottakere Norpost distribuerer til, opp mot antall mottakere Posten distribuerer til. Og ikke minst – kostnadene på distribusjon blir også sammenlignet direkte i HBO Appen – slik at brukeren har grunnlag for å velge mest mulig hensiktsmessig distributør i forhold til antall mottakere og kostnad. Når ønsket leverandør er valgt – går man enkelt til kontaktskjemaet og sender dette for å få kontakt med selger hos Posten eller Norpost – og dermed foreta bestilling direkte med distributøren. Brukeren gis også anledning til å be om pristilbud på trykking av oppdraget om ønskelig.
Norpost har tatt godt mot denne nye funksjonen og bruker det aktivt i sin markedsføring. Enkelheten i brukergrensesnittet gjør sendehjelpen svært nyttig og kostnadsbesparende for brukeren, som kan sammenligne distribusjon på en måte som aldri har vært gjort før.
– For øvrig ser vi at de øvrige funksjonene brukes flittig av ulike aktører. Store og små forlag bruker appen til å lage automatisk riss til bokomslag, reklamebyråer bruker appen til å sjekke vekt på trykksaken, regne ut rygg på kataloger samt detaljert informasjon av alle typer papir. Informasjonen kan deles med andre veldig enkelt på mail direkte fra appen, forteller Ørjan Risanger fra selskapet HBO AS i Haugesund.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: