«Print Sea» for syvende gang

Canon inviterte sine «presse-kunder» til konferansen «Print Sea» for sjuende gang denne uken. Nærmere 70 Imagepress-kunder var med Kiel-fergen på «grafiske cruise», der Canon hadde satt sammen et program som dekket det meste – fra moderne forbrukeratferd via utviklingen på mediesiden og ikke minst hvordan digitalprint blir et viktig instrument for merverdi.
Trykksakkjøper Matthew Parker fra England stilte spørsmål om hvorfor kundene er så opptatt av av å bare snakke pris. Etter Matthews mening er det bransjens egen feil, fordi den ikke inviterer til noe annet. ­
– Jeg får ti telefoner om dagen fra trykkerier som ønsker meg som kunde. Alle forteller de den samme historien: om kvalitet, service, miljøvennlig produksjon – og pris. De tre første leverer alle på, så det eneste som gjenstår som diskusjonstema er prisen. Når 40 trykkerier ser helt like ut, hvordan skal jeg da kunne velge det rette, spurte Matthew.
– Svaret blir dessverre at prisen får avgjøre. Det er praktisk talt ingen som spør hva jeg trenger, sa hanBjørn og Matthew før han kom med sine gode råd: Fokuser på kundens behov, finn ut hvor skoen trykker og skap løsninger som er av verdi for den spesielle kunden.
Andrew Harris fra Canon Europe snakket om verdien av trykksaker og presenterte Canons nye strategiverktøy, Svein Moe Ihler snakket om digitaltrykkets mulighet til å innta en større og viktigere plass i verdikjeden – for å nevne noe av det tilhørerne fikk presentert på årets Print Sea-konferanse.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: 

HP-jubileum med maskinlansering til storformat

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

HP feirer 30 år med utviklingen av fotoprinterserien Designjet med å lansere to nye modeller. I forbindelse med lanseringen benytter de også sjansen til å levere en Pro-printerfamilie i serien Pagewide som åpner for å skrive ut på papir, fleksible materialer og medieplater.

Publisert av: