Visittkort med bonusmateriale

PUBLISERT: 10 mai 2013
OPPDATERT: 10 mai

Neopost har utviklet en løsning som øker verdien på visittkort, og dermed bør gi visittkorttrykkeriene mer å selge.  Det nye er programmet Neo iCard, som gjør det mulig for kundene å fortelle mye mer med visittkortene sine.
– Med et vanlig visttkort forteller du hva du heter, tittel og hvordan folk kan kontakte deg. Med iCard forteller du langt mer, sier Mats Svensson som er ansvarlig for New Business hos Neopost Sverige, som har utviklet løsningen.

Det Neopost har gjort er å koble en unik hjemmeside til hvert visittkort. Når visittkortmottakeren skanner kortet med en QR-kodeleser får de i tillegg til den vanlige basisinformasjonen – også tilgang til de unike informasjonssidene som koden viser til. Sidenes innhold er dynamisk, det styres av markedssjefen og blir en ny markedskanal.

– En eiendomsmegler kan for eksempel lenke til aktuelle salgsobjekter. Når nye objekter kommer opp fjernes de gamle og QR-koden lenkes til de nye objektene.

iCard består av en skybasert programvare med en spesiell registreringsside for hvert trykkeri. Hver gang trykkeriet selger inn visittkort til en kunde, får kunden samtidig mulighet til å koble personlige websider til kortene. Hvis kunden aksepterer tilbudet, legger trykkeriet inn en QR-kode og hver visittkortinnehaver kan kobles rett til de websidene som er relevante for koden.

Løsningen tilpasser seg selv, med tanke på hvilken type smarttelefon som skanner koden. Er det en iPhone ser det ut som en iPhone-app, og er det en Android blir det en Android-app, forteller Svensson.
neopost_icard

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik