Visittkort med bonusmateriale

PUBLISERT: 10 mai 2013
OPPDATERT: 10 mai

Neopost har utviklet en løsning som øker verdien på visittkort, og dermed bør gi visittkorttrykkeriene mer å selge.  Det nye er programmet Neo iCard, som gjør det mulig for kundene å fortelle mye mer med visittkortene sine.
– Med et vanlig visttkort forteller du hva du heter, tittel og hvordan folk kan kontakte deg. Med iCard forteller du langt mer, sier Mats Svensson som er ansvarlig for New Business hos Neopost Sverige, som har utviklet løsningen.

Det Neopost har gjort er å koble en unik hjemmeside til hvert visittkort. Når visittkortmottakeren skanner kortet med en QR-kodeleser får de i tillegg til den vanlige basisinformasjonen – også tilgang til de unike informasjonssidene som koden viser til. Sidenes innhold er dynamisk, det styres av markedssjefen og blir en ny markedskanal.

– En eiendomsmegler kan for eksempel lenke til aktuelle salgsobjekter. Når nye objekter kommer opp fjernes de gamle og QR-koden lenkes til de nye objektene.

iCard består av en skybasert programvare med en spesiell registreringsside for hvert trykkeri. Hver gang trykkeriet selger inn visittkort til en kunde, får kunden samtidig mulighet til å koble personlige websider til kortene. Hvis kunden aksepterer tilbudet, legger trykkeriet inn en QR-kode og hver visittkortinnehaver kan kobles rett til de websidene som er relevante for koden.

Løsningen tilpasser seg selv, med tanke på hvilken type smarttelefon som skanner koden. Er det en iPhone ser det ut som en iPhone-app, og er det en Android blir det en Android-app, forteller Svensson.
neopost_icard

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj