Visittkort med bonusmateriale

Neopost har utviklet en løsning som øker verdien på visittkort, og dermed bør gi visittkorttrykkeriene mer å selge.  Det nye er programmet Neo iCard, som gjør det mulig for kundene å fortelle mye mer med visittkortene sine.
– Med et vanlig visttkort forteller du hva du heter, tittel og hvordan folk kan kontakte deg. Med iCard forteller du langt mer, sier Mats Svensson som er ansvarlig for New Business hos Neopost Sverige, som har utviklet løsningen.

Det Neopost har gjort er å koble en unik hjemmeside til hvert visittkort. Når visittkortmottakeren skanner kortet med en QR-kodeleser får de i tillegg til den vanlige basisinformasjonen – også tilgang til de unike informasjonssidene som koden viser til. Sidenes innhold er dynamisk, det styres av markedssjefen og blir en ny markedskanal.

– En eiendomsmegler kan for eksempel lenke til aktuelle salgsobjekter. Når nye objekter kommer opp fjernes de gamle og QR-koden lenkes til de nye objektene.

iCard består av en skybasert programvare med en spesiell registreringsside for hvert trykkeri. Hver gang trykkeriet selger inn visittkort til en kunde, får kunden samtidig mulighet til å koble personlige websider til kortene. Hvis kunden aksepterer tilbudet, legger trykkeriet inn en QR-kode og hver visittkortinnehaver kan kobles rett til de websidene som er relevante for koden.

Løsningen tilpasser seg selv, med tanke på hvilken type smarttelefon som skanner koden. Er det en iPhone ser det ut som en iPhone-app, og er det en Android blir det en Android-app, forteller Svensson.
neopost_icard

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: