DM-kampanje for trykksaker

PUBLISERT: 24 mai 2013
OPPDATERT: 24 mai

Moleskin.PNG (thumbnail)For bare få år siden var det vanlig at reklamebyråene var utstyrt med et rikholdig papirprøvebibliotek. Men slik er det ikke lenger. Print Power Norge arbeider for å styrke papirbasert kommunikasjon. Papir er fortsatt en meget viktig kanal for store og små annonsører – og det virker, sier Pål Stensaas hos bransjeforeningen. Ny teknologi har dessuten gitt mange spennende muligheter for kombinasjoner av papirbasert og digital formidling. Det vil Print Power Norge vise med en kreativ DM-kampanje rettet mot de kreative miljøene i reklamebransjen.

Rundt 200 byråledere og AD-er vil motta et DM i posten i løpet av juni måned. DM-en viser flere av de mulighetene man har til å påvirke ulike markeder gjennom papirkanalen. De første mottakerne som responderer på kampanjen vil få muligheten til å lage sin personlige Moleskin notatbok. Forsiden på notatboken blir preget med et avtrykk av mottakerens hånd, slik det er vist på bildet.

Denne kampanjen blir gjennomført i alle 13 Print Power- medlemslandene, forteller Pål.

Les videre

Hatlehols Grafiske tok over Unitrykk

Nytt fra Sunnmøre: Hatlehols Grafiske AS tok over Unitrykk AS fra 1. juni.
102646849

Canon presenterer ny inkjetpresse og samarbeid med Heidelberg

Canon hadde noen overraskelser i ermet da de sparket i gang Drupa med en pressekonferanse, og Sign&Print var selvsagt på plass. Det var flere nyheter som ikke er nevnt tidligere.
canon_drupa_01

HP og Canva vil demokratisere design og printing

HP annonserte i dag et strategisk flerårig globalt partnerskap med Canva, en plattform for visuell kommunikasjon. Samarbeidet har som mål å gi millioner av Canva-brukere over hele verden muligheten til å enkelt designe online, lage visuelt innhold og printe lokalt.
hp-canva

Horizon snur arket med tre nye samarbeid

Etterbehandlingsleverandør Horizon skriver nye kapitler med tre ferske samarbeid. Nå kan de hjelpe trykkeriene fra trykk til ferdig bok i både mykt og hardt omslag.
HID_03-1

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676