– Vi har kjøpt Afterprint

Erik Thorhallson

Erik Thorhallsson, daglig leder i Neopost Norge

– Vi har kjøpt Afterprint. Det blir en perfekt match for oss, på alle plan, sier Neoposts daglige leder Erik Thorhallsson. Han sier også at Afterprint kommer til å bestå som et selvstendig firma, men under Neopost.
– Jeg er veldig imponert over hva de har fått til i sin bedrift. Ettersom vi har vekst som et uttalt mål i Neopost, så var det naturlig å kjøpe dem.
– Vi skal se på synergier og se hva vi kan samordne. Men vi går langsomt frem og planlegger først å være klare ved utgangen av 2014.
Alle de ni ansatte på Afterprint har fått tilbud om om fortsette å jobbe. Det foreligger heller ingen planer på å slippe noe agentur.
– Tvertimot ser vi frem mot å få et bredere utvalg med blant annet C.P. Bourg og Powis Parker, sier Erik Thorhallsson.
Begynner å selge produkter
Harald Bergsaker fortsetter som daglig leder i Afterprint. Han forteller at forhandlinger har foregått i ganske lang tid.
– I vår bransje er det ikke så mange aktuelle selskaper hverken for oppkjøp eller som kandidater å samarbeide med. For oss blir det spennende å etter 6,5 år på egen hånd, komma tilbake til Neopost, der mange av oss kommer fra. Med oss har vi selvsikkerhet i form av bra resultater, en solid serviceportefølje og en bred kundebase for rekvisita, sier Harald Bergsaker.
På tirsdag i nesta uke møtes medarbeiderne i Neopost og Afterprint for å begynne å bygge felles relasjoner. Selv om selskapene fortsetter å arbeide frittstående, så kan de umiddelbar begynne å selge produkter fra den andres portefølje.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Spesialeffekter hos Ricoh

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder

Når Sign, Print & Promotion – messen endelig er en realitet så stiller Ricoh med sine kreative trykkpresser og tilhørende softvare som vil pirre de fleste. Vi opplever nå ett marked i stor endring etter nedstengingen, trykkvolumer går ned så det å tilføre økt verdi til trykksakene kommer til å bli fokus i årene som kommer sier Eivind Karfjell, salgssjef hos Ricoh Norge Graphic Communications. 

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: