
– Vi har kjøpt Afterprint. Det blir en perfekt match for oss, på alle plan, sier Neoposts daglige leder Erik Thorhallsson. Han sier også at Afterprint kommer til å bestå som et selvstendig firma, men under Neopost.
– Jeg er veldig imponert over hva de har fått til i sin bedrift. Ettersom vi har vekst som et uttalt mål i Neopost, så var det naturlig å kjøpe dem.
– Vi skal se på synergier og se hva vi kan samordne. Men vi går langsomt frem og planlegger først å være klare ved utgangen av 2014.
Alle de ni ansatte på Afterprint har fått tilbud om om fortsette å jobbe. Det foreligger heller ingen planer på å slippe noe agentur.
– Tvertimot ser vi frem mot å få et bredere utvalg med blant annet C.P. Bourg og Powis Parker, sier Erik Thorhallsson.
Begynner å selge produkter
Harald Bergsaker fortsetter som daglig leder i Afterprint. Han forteller at forhandlinger har foregått i ganske lang tid.
– I vår bransje er det ikke så mange aktuelle selskaper hverken for oppkjøp eller som kandidater å samarbeide med. For oss blir det spennende å etter 6,5 år på egen hånd, komma tilbake til Neopost, der mange av oss kommer fra. Med oss har vi selvsikkerhet i form av bra resultater, en solid serviceportefølje og en bred kundebase for rekvisita, sier Harald Bergsaker.
På tirsdag i nesta uke møtes medarbeiderne i Neopost og Afterprint for å begynne å bygge felles relasjoner. Selv om selskapene fortsetter å arbeide frittstående, så kan de umiddelbar begynne å selge produkter fra den andres portefølje.