- Vi har kjøpt Afterprint

PUBLISERT: 10 oktober 2013
OPPDATERT: 21 mars
Erik Thorhallson
Erik Thorhallsson, daglig leder i Neopost Norge

– Vi har kjøpt Afterprint. Det blir en perfekt match for oss, på alle plan, sier Neoposts daglige leder Erik Thorhallsson. Han sier også at Afterprint kommer til å bestå som et selvstendig firma, men under Neopost.
– Jeg er veldig imponert over hva de har fått til i sin bedrift. Ettersom vi har vekst som et uttalt mål i Neopost, så var det naturlig å kjøpe dem.
– Vi skal se på synergier og se hva vi kan samordne. Men vi går langsomt frem og planlegger først å være klare ved utgangen av 2014.
Alle de ni ansatte på Afterprint har fått tilbud om om fortsette å jobbe. Det foreligger heller ingen planer på å slippe noe agentur.
– Tvertimot ser vi frem mot å få et bredere utvalg med blant annet C.P. Bourg og Powis Parker, sier Erik Thorhallsson.
Begynner å selge produkter
Harald Bergsaker fortsetter som daglig leder i Afterprint. Han forteller at forhandlinger har foregått i ganske lang tid.
– I vår bransje er det ikke så mange aktuelle selskaper hverken for oppkjøp eller som kandidater å samarbeide med. For oss blir det spennende å etter 6,5 år på egen hånd, komma tilbake til Neopost, der mange av oss kommer fra. Med oss har vi selvsikkerhet i form av bra resultater, en solid serviceportefølje og en bred kundebase for rekvisita, sier Harald Bergsaker.
På tirsdag i nesta uke møtes medarbeiderne i Neopost og Afterprint for å begynne å bygge felles relasjoner. Selv om selskapene fortsetter å arbeide frittstående, så kan de umiddelbar begynne å selge produkter fra den andres portefølje.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324