Adobe Analytics kan snart spå uventet nettsalg

Jens Bengtsson hos Adobe

Jens Bengtsson hos Adobe

Adobe presenterer nye verktøy til Adobe Analytics, som hjelper virksomheter å måle og analysere deres digitale markedsføring. En ny, såkalt Anomali-funksjon kan på bakgrunn av historiske data forutsi antall besøkende i en nettbutikk eller om internettsalget vil endre seg i uventet retning. Samtidig kan man dykke helt ned i sine data og fortløpende følge forretningens utvikling takket være oppdateringer hvert femte sekund.

– Det er et økende krav om å kunne dokumentere innsatsen til de digitale markedsføringsbudsjettene. Med Adobe Analytics tilbyr vi en av markedets mest komplekse løsninger. Den gjør det mulig å forutsi avvik i forventet webtrafikk eller -salg, se forretningsdata i et fugleperspektiv og zoome helt inn på enkelte datapunkter, sier Jens Bengtsson, Solution Expert hos Adobe i Norden.

Man kan også benytte Anomal-funksjonen via Adobe Analytics’ iOS- app for mobile enheter, eksempelvis iPads. Man kan også få tilgang til funksjonen via spesialutviklede marketing-dashboard gjennom åpne API’er, hvis man arbeider med andre løsninger innen digital markedsføring. I dag benytter Adobe Analytics-kunder 309.000 rapporter og overvåker over 58.000 dashboard daglig.

Det nye settet for programvareutvikling (SDK) gir full adgang til å analysere data som er samlet inn fra mobile apper i Adobe Analytics.

– Nå kan markedsførere dessuten tilpasse innholdet i sine apper basert på hvor kundene befinner seg. De kan også analysere kundenes atferd inne i appen, og løpende sikre den beste opplevelsen og endre arkitekturen hvis kundene f.eks. står fast, legger Jens Bengtsson til.

Funksjonen «In-app Conversion Analysis» analyserer tiden en bruker er inne i en app, og viser hva brukeren gjør i programmet. Denne funksjonen kan være nyttig for å identifisere gode app-opplevelser og vise hvor brukerne blir stående fast. I gjennomsnitt brukes 87 prosent av all tid på smarttelefoner i mobile apper, andelen er 76 prosent for nettbrett. Hvert kvartal måler Adobe mer enn 400 milliarder kjøp via apper og mobile nettsteder.

De nye funksjonene i Adobe Analytics forventes å være tilgjengelige senere dette kvartalet.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: 

HP-jubileum med maskinlansering til storformat

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

HP feirer 30 år med utviklingen av fotoprinterserien Designjet med å lansere to nye modeller. I forbindelse med lanseringen benytter de også sjansen til å levere en Pro-printerfamilie i serien Pagewide som åpner for å skrive ut på papir, fleksible materialer og medieplater.

Publisert av: