Adobe Analytics kan snart spå uventet nettsalg

PUBLISERT: 28 oktober 2013
OPPDATERT: 28 oktober
Jens Bengtsson hos Adobe
Jens Bengtsson hos Adobe

Adobe presenterer nye verktøy til Adobe Analytics, som hjelper virksomheter å måle og analysere deres digitale markedsføring. En ny, såkalt Anomali-funksjon kan på bakgrunn av historiske data forutsi antall besøkende i en nettbutikk eller om internettsalget vil endre seg i uventet retning. Samtidig kan man dykke helt ned i sine data og fortløpende følge forretningens utvikling takket være oppdateringer hvert femte sekund.

– Det er et økende krav om å kunne dokumentere innsatsen til de digitale markedsføringsbudsjettene. Med Adobe Analytics tilbyr vi en av markedets mest komplekse løsninger. Den gjør det mulig å forutsi avvik i forventet webtrafikk eller -salg, se forretningsdata i et fugleperspektiv og zoome helt inn på enkelte datapunkter, sier Jens Bengtsson, Solution Expert hos Adobe i Norden.

Man kan også benytte Anomal-funksjonen via Adobe Analytics’ iOS- app for mobile enheter, eksempelvis iPads. Man kan også få tilgang til funksjonen via spesialutviklede marketing-dashboard gjennom åpne API’er, hvis man arbeider med andre løsninger innen digital markedsføring. I dag benytter Adobe Analytics-kunder 309.000 rapporter og overvåker over 58.000 dashboard daglig.

Det nye settet for programvareutvikling (SDK) gir full adgang til å analysere data som er samlet inn fra mobile apper i Adobe Analytics.

– Nå kan markedsførere dessuten tilpasse innholdet i sine apper basert på hvor kundene befinner seg. De kan også analysere kundenes atferd inne i appen, og løpende sikre den beste opplevelsen og endre arkitekturen hvis kundene f.eks. står fast, legger Jens Bengtsson til.

Funksjonen «In-app Conversion Analysis» analyserer tiden en bruker er inne i en app, og viser hva brukeren gjør i programmet. Denne funksjonen kan være nyttig for å identifisere gode app-opplevelser og vise hvor brukerne blir stående fast. I gjennomsnitt brukes 87 prosent av all tid på smarttelefoner i mobile apper, andelen er 76 prosent for nettbrett. Hvert kvartal måler Adobe mer enn 400 milliarder kjøp via apper og mobile nettsteder.

De nye funksjonene i Adobe Analytics forventes å være tilgjengelige senere dette kvartalet.

Les videre

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Programvaresamarbeid for bedre flyt

ECO3 og eProductivity Software (ePS) har inngått et strategisk partnerskap med mål om å ta automatiseringen hos trykkeriene til neste nivå.
ECO3-ePS-1024x684

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Siste nytt

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1