Adobe Analytics kan snart spå uventet nettsalg

PUBLISERT: 28 oktober 2013
OPPDATERT: 28 oktober
Jens Bengtsson hos Adobe
Jens Bengtsson hos Adobe

Adobe presenterer nye verktøy til Adobe Analytics, som hjelper virksomheter å måle og analysere deres digitale markedsføring. En ny, såkalt Anomali-funksjon kan på bakgrunn av historiske data forutsi antall besøkende i en nettbutikk eller om internettsalget vil endre seg i uventet retning. Samtidig kan man dykke helt ned i sine data og fortløpende følge forretningens utvikling takket være oppdateringer hvert femte sekund.

– Det er et økende krav om å kunne dokumentere innsatsen til de digitale markedsføringsbudsjettene. Med Adobe Analytics tilbyr vi en av markedets mest komplekse løsninger. Den gjør det mulig å forutsi avvik i forventet webtrafikk eller -salg, se forretningsdata i et fugleperspektiv og zoome helt inn på enkelte datapunkter, sier Jens Bengtsson, Solution Expert hos Adobe i Norden.

Man kan også benytte Anomal-funksjonen via Adobe Analytics’ iOS- app for mobile enheter, eksempelvis iPads. Man kan også få tilgang til funksjonen via spesialutviklede marketing-dashboard gjennom åpne API’er, hvis man arbeider med andre løsninger innen digital markedsføring. I dag benytter Adobe Analytics-kunder 309.000 rapporter og overvåker over 58.000 dashboard daglig.

Det nye settet for programvareutvikling (SDK) gir full adgang til å analysere data som er samlet inn fra mobile apper i Adobe Analytics.

– Nå kan markedsførere dessuten tilpasse innholdet i sine apper basert på hvor kundene befinner seg. De kan også analysere kundenes atferd inne i appen, og løpende sikre den beste opplevelsen og endre arkitekturen hvis kundene f.eks. står fast, legger Jens Bengtsson til.

Funksjonen «In-app Conversion Analysis» analyserer tiden en bruker er inne i en app, og viser hva brukeren gjør i programmet. Denne funksjonen kan være nyttig for å identifisere gode app-opplevelser og vise hvor brukerne blir stående fast. I gjennomsnitt brukes 87 prosent av all tid på smarttelefoner i mobile apper, andelen er 76 prosent for nettbrett. Hvert kvartal måler Adobe mer enn 400 milliarder kjøp via apper og mobile nettsteder.

De nye funksjonene i Adobe Analytics forventes å være tilgjengelige senere dette kvartalet.

Les videre

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C