Bøker og media minker i ehandelen

PUBLISERT: 8 november 2013
OPPDATERT: 21 mars

magazines_390Det siste e-barometeret fra HUI Research, Svensk Distanshandel og Post Nord viser til en forverret økning i e-handelen. Kvartalsrapporten gjelder det tredje kvartalet i år og viser at media har gått dårligst.
Bøker & media minket med fire prosent. Dette sammenliknet med en generell økning for hele e-handelssektoren på 13 prosent. Det er en minkning sammenliknet med årets to første kvartaler da økningen lå på 18 respektive 19 prosent.
Siden e-barometeret startet med å publisere tallene for e-handel innen ulike områder i 2011 er dette første gang man noterer en negativ vekst.
HUI Research, Svensk Distanshandel og Post Nord regner med bedre tall for e-handelen under juleperioden i år. Man beregner også at e-handelen i løpet av 2013 kommer til å omsette 37,3 milliarder kroner. Det tilsvarer en salgsvekst på 18 prosent.

I Norge utgis det ikke kvartalsvise rapporter men halvårlige, publisert av Bring. Tallene fra første halvår i 2013 viser at den kraftige veksten i norsk netthandel fortsetter også i år. Bare fra januar til mai i år har netthandelen økt med nesten ni prosent, mens butikkhandelen økt med bare rett over én prosent i samme periode, opplyser Bring.
Det som kjøpes mest over nett er data, lyd- og bildeprodukter, noe som stod for rundt 30 prosent av omsetningen i netthandelen i fjor. Deretter kommer klær, sko og tilbehør med 16 prosent og helse- og velværeprodukter med ni prosent. Bøker økte med ca 8,5 prosent.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01