Konica Minolta med solid tilstedeværelse på Ipex 2014

PUBLISERT: 17 desember 2013
OPPDATERT: 21 mars

Konica Minolta
Konica Minolta vil være det selskapet med størst tilstedeværelse på Ipex 2014 (24.–29. mars 2014 i London ExCeL), med et gulvareal på 1200 kvadratmeter. Dette understreker selskapets visjon om å levere «en enkel overgang til digital utskrift», og selskapets status som foretrukket partner for en bransje i endring og med strenge krav til sitt produksjonsutstyr.

– Konica Minoltas avanserte løsninger gir en betydelig verdi til kundene. Deltakelse på Ipex er helt perfekt i forhold til vårt mål. Vi investerer i utvikling av tekniske innovasjoner og har fokus på fremtiden til vår bransje, Ipex er den viktigste internasjonale messen for Konica Minolta i 2014, sier Olaf Lorenz, General Manager, International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe.

– Jeg er glad vårt moderselskap ser alle mulighetene og nødvendigheten med en tilstedeværelse under kommende IPEX-messe sier Morten Hegge i Koncia Minolta Norge. – Med alle de nye løsningene vi nå snart vil lansere, ny serie digitaltrykkmaskiner og banebrytende inkjetteknologi vil IPEX være en utmerket arena for våre kunder til å bli oppdatert. Konica Minolta Norge arrangerer reise for en stor gruppe kunder til London og IPEX i mars 2014.

Konica Minoltas stand vil være plassert i hjertet av Ipex 2014, ved siden av Cross Media 2014, som vil være samlokalisert med Ipex 2014 på ExCeL International Exhibition Centre. Denne messen vil tilføre Ipex 2014 en kreativ og unik vinkling, ved å tiltrekke seg markedsførere, designere og trykkerier. Med en løsninger som leverer best i klassen-teknologi for farge og sort/hvitt, ulike programvareløsninger som automatiserer print mot Konica Minoltas systemer og selskapets avanserte tilbud av kundeorienterte markedsføringstjenester, er Cross Media på Ipex en perfekt arena for Konica Minolta.

Trevor Crawford, Event Director, Ipex 2014, kommenterer: – Vi er svært glade for Konica Minoltas støtte til Ipex 2014. Funnene fra den uavhengige internasjonale markedsundersøkelsen vi bestilte i 4. kvartal 2012, peker på næringens behov for at Ipex utvikler seg fra å være en generell printmesse, til å være en mer målrettet utskrift og multimedia-messe, som understreker den viktige rollen til utskrift. Dette avspeiler den videre utviklingen i Konica Minoltas tilbud, og vi ser frem til å jobbe tett med dem i de kommende månedene for å sikre at de kan nyttegjøre seg av den ekstra verdien vi har fått på plass for å støtte utstillerne.

Hovedfokus for Konica Minoltas deltakelse på Ipex 2014 i London er å understreke selskapets mål om å bli en foretrukket leverandør til trykkerier og grafisk bransje. – Vi vil vektlegge å vise konkrete løsninger knytte til applikasjoner som web til print, cross media, fargestyring, variabel dataprint, arbeisflytautomatisering og selvfølgelig er det hele tett knyttet opp mot nye og spennende fargemaskiner sier produktsjef Morten Hegge.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Canon-sjefen: «Inkjet er den rette veien å gå»

Canon har stilt ut på flere messer under mottoet "The power to move". For Canons Jennifer Kolloczek handler den bevegelsen om økt fokus på arkmatet inkjet ved høye hastigheter.
Canon Jennifer Matteus

Kraftfull skjæreteknologi kombinert med automatisering

På FESPA vil Zünd demonstrere hvordan en kombinasjon av kraftig skjæreteknologi, intelligent programvare og innovative løsninger for automatisert materialhåndtering kan gjøre digital skjæring effektiv og allsidig.
Henrik_Larsson_Hedblom-og-Martin_Roed_Nielsen