Konica Minolta med solid tilstedeværelse på Ipex 2014

PUBLISERT: 17 desember 2013
OPPDATERT: 21 mars

Konica Minolta
Konica Minolta vil være det selskapet med størst tilstedeværelse på Ipex 2014 (24.–29. mars 2014 i London ExCeL), med et gulvareal på 1200 kvadratmeter. Dette understreker selskapets visjon om å levere «en enkel overgang til digital utskrift», og selskapets status som foretrukket partner for en bransje i endring og med strenge krav til sitt produksjonsutstyr.

– Konica Minoltas avanserte løsninger gir en betydelig verdi til kundene. Deltakelse på Ipex er helt perfekt i forhold til vårt mål. Vi investerer i utvikling av tekniske innovasjoner og har fokus på fremtiden til vår bransje, Ipex er den viktigste internasjonale messen for Konica Minolta i 2014, sier Olaf Lorenz, General Manager, International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe.

– Jeg er glad vårt moderselskap ser alle mulighetene og nødvendigheten med en tilstedeværelse under kommende IPEX-messe sier Morten Hegge i Koncia Minolta Norge. – Med alle de nye løsningene vi nå snart vil lansere, ny serie digitaltrykkmaskiner og banebrytende inkjetteknologi vil IPEX være en utmerket arena for våre kunder til å bli oppdatert. Konica Minolta Norge arrangerer reise for en stor gruppe kunder til London og IPEX i mars 2014.

Konica Minoltas stand vil være plassert i hjertet av Ipex 2014, ved siden av Cross Media 2014, som vil være samlokalisert med Ipex 2014 på ExCeL International Exhibition Centre. Denne messen vil tilføre Ipex 2014 en kreativ og unik vinkling, ved å tiltrekke seg markedsførere, designere og trykkerier. Med en løsninger som leverer best i klassen-teknologi for farge og sort/hvitt, ulike programvareløsninger som automatiserer print mot Konica Minoltas systemer og selskapets avanserte tilbud av kundeorienterte markedsføringstjenester, er Cross Media på Ipex en perfekt arena for Konica Minolta.

Trevor Crawford, Event Director, Ipex 2014, kommenterer: – Vi er svært glade for Konica Minoltas støtte til Ipex 2014. Funnene fra den uavhengige internasjonale markedsundersøkelsen vi bestilte i 4. kvartal 2012, peker på næringens behov for at Ipex utvikler seg fra å være en generell printmesse, til å være en mer målrettet utskrift og multimedia-messe, som understreker den viktige rollen til utskrift. Dette avspeiler den videre utviklingen i Konica Minoltas tilbud, og vi ser frem til å jobbe tett med dem i de kommende månedene for å sikre at de kan nyttegjøre seg av den ekstra verdien vi har fått på plass for å støtte utstillerne.

Hovedfokus for Konica Minoltas deltakelse på Ipex 2014 i London er å understreke selskapets mål om å bli en foretrukket leverandør til trykkerier og grafisk bransje. – Vi vil vektlegge å vise konkrete løsninger knytte til applikasjoner som web til print, cross media, fargestyring, variabel dataprint, arbeisflytautomatisering og selvfølgelig er det hele tett knyttet opp mot nye og spennende fargemaskiner sier produktsjef Morten Hegge.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324