Crossmedia-utstilling parallelt med Ipex

PUBLISERT: 24 februar 2014
OPPDATERT: 24 februar

Hvis du besøker Ipex i dagene 25. til 27. mars, kan du benytte anledningen til å stikke innom The Publishing Theatre og få litt crossmedia med hjem i sekken med nye idéer. Cross Media Production 2014 avvikles side om side med Ipex – også i messesenteret, London Excel.

Her utstilles samarbeider mellom forlag, varemerker, reklamebyråer og trykksagsinnkjøpere som demonstrerer hvordan man best integrerer arbeidsflyten, slik at det kan leveres kvalitativt innhold og markedsføring på tvers av medieplattformer.
Et seminarprogram setter fokus på emnet via en rekke av forlagssektorens eksperter og ledere. På utstillingen debatteres emner som:

  • ‘The future of advertising production – integrating advertising delivery into production workflows, booking integration and copy chasing’
  • ‘Consolidating cross media production in a converging media market’,  – Integrating media transactions between agencies and publishers
  • ‘Point to pixels – how to bring your print editorial design to digital life’
  • ‘Managing operational and structural change in organisations’

– I takt med at det blir lettere og lettere å komplementere trykt kommunikasjon med digitalt og mobilt innhold, er det behov for en oppdatering av arbeidsmetoder og teknologier, sier Andrew Thornhill, Marketing Manager for Cross Media Production 2014. Der er en stigende etterspørsel innenfor nyhetsproduksjon og fra den kommersielle sektor på mer integrasjon mellom merkevarer og kjøper. De ønsker å strømlinjeforme fremstillingen av innhold, slik at det er kompatibelt med alle plattformer for å forbedre budskapenes slagkraftighet og rekkevidde.

Les videre

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Scanpack 2024 overtraff forventningene, sier fornøyde utstillere

Scanpack feirer 60 år og er sterkere enn noen gang. Nord-Europas ledende emballasjemesse trakk flere besøkende og utstillere i år enn i fjor – og reaksjonene var overveldende positive, ifølge Svenska Mässan.
60-arx

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-1-1024x683 (1)

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong