Hvis du besøker Ipex i dagene 25. til 27. mars, kan du benytte anledningen til å stikke innom The Publishing Theatre og få litt crossmedia med hjem i sekken med nye idéer. Cross Media Production 2014 avvikles side om side med Ipex – også i messesenteret, London Excel.
Her utstilles samarbeider mellom forlag, varemerker, reklamebyråer og trykksagsinnkjøpere som demonstrerer hvordan man best integrerer arbeidsflyten, slik at det kan leveres kvalitativt innhold og markedsføring på tvers av medieplattformer.
Et seminarprogram setter fokus på emnet via en rekke av forlagssektorens eksperter og ledere. På utstillingen debatteres emner som:
- ‘The future of advertising production – integrating advertising delivery into production workflows, booking integration and copy chasing’
- ‘Consolidating cross media production in a converging media market’, – Integrating media transactions between agencies and publishers
- ‘Point to pixels – how to bring your print editorial design to digital life’
- ‘Managing operational and structural change in organisations’
– I takt med at det blir lettere og lettere å komplementere trykt kommunikasjon med digitalt og mobilt innhold, er det behov for en oppdatering av arbeidsmetoder og teknologier, sier Andrew Thornhill, Marketing Manager for Cross Media Production 2014. Der er en stigende etterspørsel innenfor nyhetsproduksjon og fra den kommersielle sektor på mer integrasjon mellom merkevarer og kjøper. De ønsker å strømlinjeforme fremstillingen av innhold, slik at det er kompatibelt med alle plattformer for å forbedre budskapenes slagkraftighet og rekkevidde.