Crossmedia-utstilling parallelt med Ipex

Hvis du besøker Ipex i dagene 25. til 27. mars, kan du benytte anledningen til å stikke innom The Publishing Theatre og få litt crossmedia med hjem i sekken med nye idéer. Cross Media Production 2014 avvikles side om side med Ipex – også i messesenteret, London Excel.

Her utstilles samarbeider mellom forlag, varemerker, reklamebyråer og trykksagsinnkjøpere som demonstrerer hvordan man best integrerer arbeidsflyten, slik at det kan leveres kvalitativt innhold og markedsføring på tvers av medieplattformer.
Et seminarprogram setter fokus på emnet via en rekke av forlagssektorens eksperter og ledere. På utstillingen debatteres emner som:

  • ‘The future of advertising production – integrating advertising delivery into production workflows, booking integration and copy chasing’
  • ‘Consolidating cross media production in a converging media market’,  – Integrating media transactions between agencies and publishers
  • ‘Point to pixels – how to bring your print editorial design to digital life’
  • ‘Managing operational and structural change in organisations’

– I takt med at det blir lettere og lettere å komplementere trykt kommunikasjon med digitalt og mobilt innhold, er det behov for en oppdatering av arbeidsmetoder og teknologier, sier Andrew Thornhill, Marketing Manager for Cross Media Production 2014. Der er en stigende etterspørsel innenfor nyhetsproduksjon og fra den kommersielle sektor på mer integrasjon mellom merkevarer og kjøper. De ønsker å strømlinjeforme fremstillingen av innhold, slik at det er kompatibelt med alle plattformer for å forbedre budskapenes slagkraftighet og rekkevidde.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Spesialeffekter hos Ricoh

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder

Når Sign, Print & Promotion – messen endelig er en realitet så stiller Ricoh med sine kreative trykkpresser og tilhørende softvare som vil pirre de fleste. Vi opplever nå ett marked i stor endring etter nedstengingen, trykkvolumer går ned så det å tilføre økt verdi til trykksakene kommer til å bli fokus i årene som kommer sier Eivind Karfjell, salgssjef hos Ricoh Norge Graphic Communications. 

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: