Emballasjetrykk åpner muligheter

PUBLISERT: 3 mars 2014
OPPDATERT: 3 mars
Platebutikken Pretty Price trykket opp sine egne single-covere til plater som manglet omslag.
Platebutikken Pretty Price i Oslo fikk trykket opp sine egne single-covere som ble benyttet på plater som manglet omslag.

Uansett om verdier skapes gjennom lavere kostnad for et produkt eller en tjeneste eller gjennom bedre kvalitet, fleksibilitet og tilgjengelighet handler det også om å synliggjøre denne verdien for mottakeren. Når det gjelder konsumentprodukter handler det også om å gjøre seg gjenkjent.

Et varemerke bygges opp av mange komponenter. Men en ting er sikkert, når det gjelder å kommunisere de verdiene varemerkeeieren vil att produktene skal være fylt med till konsumenten, spiller innpakningen en hovedrolle.

Emballeringskunnskapen er viktig, ikke bare for de store bedriftene med romslige budsjetter for markedsføring. Den er essensiell for det lille, lokale firmaet, som har så mye kvalitet og følelser å formidle.

Organisasjonen Packbridge arrangerer et ettermiddagsseminar i Kristianstad for små og middels store bedrifter den 25 mars. Temaet denne ettermiddagen er ”Emballasjen åpner muligheter” og deltakerne kommer til å få vite mer om hvordan man finner den rette innpakningen, hvordan man jobber med design som tiltaler konsumentene og hvordan innpakningen kommuniserer og beskytter varen. Et case studium vil også presenteres. På scenen kommer designere, emballasjeprodusenter og brukere til å være tilstede.

Les mer på Packbridge

Les videre

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676