Uansett om verdier skapes gjennom lavere kostnad for et produkt eller en tjeneste eller gjennom bedre kvalitet, fleksibilitet og tilgjengelighet handler det også om å synliggjøre denne verdien for mottakeren. Når det gjelder konsumentprodukter handler det også om å gjøre seg gjenkjent.
Et varemerke bygges opp av mange komponenter. Men en ting er sikkert, når det gjelder å kommunisere de verdiene varemerkeeieren vil att produktene skal være fylt med till konsumenten, spiller innpakningen en hovedrolle.
Emballeringskunnskapen er viktig, ikke bare for de store bedriftene med romslige budsjetter for markedsføring. Den er essensiell for det lille, lokale firmaet, som har så mye kvalitet og følelser å formidle.
Organisasjonen Packbridge arrangerer et ettermiddagsseminar i Kristianstad for små og middels store bedrifter den 25 mars. Temaet denne ettermiddagen er ”Emballasjen åpner muligheter” og deltakerne kommer til å få vite mer om hvordan man finner den rette innpakningen, hvordan man jobber med design som tiltaler konsumentene og hvordan innpakningen kommuniserer og beskytter varen. Et case studium vil også presenteres. På scenen kommer designere, emballasjeprodusenter og brukere til å være tilstede.
Les mer på Packbridge