Undersøkelse: Omstillingsvilje er avgjørende

PUBLISERT: 3 mars 2014
OPPDATERT: 21 mars
Jan Brændholt, Country Manager Production Printing i Ricoh Danmark
Jan Brændholt, Country Manager Production Printing i Ricoh Danmark

I en nylig offentliggjort undersøkelse sponset av Ricoh, konkluderes det med at europeiske bedrifter er for optimistiske omkring sin egen evne til å reagere på forandringer. Et betydelig antall ledere betrakter sine bedrifter som smidige ‘early adopters’, selv om virkeligheten ofte er en annen.

  • 86 % af de som ble spurt mener det er viktig for deres bedrift å kunne iverksette hurtige organisatoriske endringer.
  • 92 % svarte at hurtighet er en del av bedriftskulturen, likevel føler kun 24 % seg i stand til raskt å kunne utnytte nye muligheter eller tilpasse seg uventede endringer.
  • Nesten halvparten (43 %) har mange idéer for å takle fremtidige endringer men mangler verktøyene til å realisere dem.
  • Størstedelen (74 %) innrømmer at de må bli raskere til å tilpasse seg nye forretningsvilkår.

Ifølge Ricoh viser undersøkelsen også at bedriftene bremses av utfordringer som endringer i arbeidsstyrken, teknologiske hindringer samt de bakenforliggende bedriftsprosessene som skal understøtte forandringen.

– For mange bedriftsledere er presset og de formodentlige problemene ved å skifte fra tradisjonelle til mer digitale arbeidsmetoder er de største hindringer. Og som de seneste undersøkelser viser, kan fordelene ved hurtig omstilling kun oppnås når innovasjon, optimaliserte forretningsprosesser og medarbeiderengasjement implementeres samlet, sier Jan Brændholt, Country Manager Production Printing i Ricoh Danmark. – Kun ved å fokusere på disse tre hovedområdene blir bedriftslederne i stand til å evaluere organisasjonen som en helhet og med rette konkludere at omstillingsevnen er alfa og omega for å kunne oppnå suksess i fremtiden.

Se hele undersøkelsen her: www.ricoh-europe.com/thoughtleadership

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Motvind for Metsä Board som håper på økt etterspørsel etter kartong

Metsä Board gikk med et tap på 800 000 euro i andre kvartal (april-juni 2024). Selskapet tror imidlertid at leveransene av kartong vil øke litt sammenlignet med slutten av fjorårets sommer.
Metsa

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx