Kraft ser frem til Sign og Print

Rune Kraft

Rune Kraft

Kraft Digitalprint AS er et sentrumsnært trykkeri i Oslo, som tilbyr det meste av digitale trykksaker til sine kunder. De har tenkt seg på årets Sign og Printmesse, og vi har tatt en prat med daglig leder, Rune Kraft om dette.

Hvilke forventninger har du til Sign og Printmessen 17 og 18 september?
–  Jeg forventer at det dukker opp en del nye ting på etterbehandlingssiden både når det gjelder storformat og print. Vi har også tro på at det vil bli vist en del nyheter på plotter-fronten, sier Kraft.

Hvilke maskiner kan det være aktuelt å titte på?
– På denne messen er det både etterbehandlingsutstyr og trykkpresser, og dette er noe vi fortløpende gjennom året vurderer pga. at teknologien går så fort fremover. Så det kan være aktuelt å skifte ut både plottere, digitaltrykkmaskiner og etterbehandlingsutstyr for oss. Når det gjelder ferdiggjøring er vi godt dekket når det gjelder «finesser», med limfres, spiral osv., men det vil alltid være noe nytt som dukker opp. En enklere variant av spotlakk-maskin hadde vært fint å få i hus.

Ser du for deg noen trend så langt i 2014?
– Digitaltrykk med ink-jet teknologi er jo noe mange venter på, men jeg tror ikke det vil skje noe stort rundt dette i 2014. Så der man kanskje kan vente seg mest ny teknologi i år er på etterbehandlingssiden, ellers tror jeg 2014 vil forbli ganske «stabilt» når det gjelder markedet.

Takk for praten!

Lenker: Kraft Digitalprint AS

Sign og Print

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: