Som ledd i en stor reklamekampanje sender trykkerikonsernet Lasertryck ut 230 000 innbundne og personaliserte bøker til potensielle kunder i hele Skandinavia. Boken inneholder firmaets produktkatalog.
– Vi har utformet vår produktkatalog som en innbundet bok med mottakerens navn inngravert på forsiden. Vi håper at dette kommer til å skape ytterligere bevissthet om våre produkter. Du kaster ikke bare en ordentlig bok – og absolutt ikke om ditt navn er på forsiden, sier Anders Grönborg, adm dir på Lasertryck.se AB.
– Vi vet at våre kunder er spredt over alle bransjer, og alt fra enkeltmannsforetak til børsnoterte selskaper. Derfor må vi tenke i stort perspektiv når vi adresserer potensielle kunder, og det er det vi gjør med denne kampanjen, sier Anders Grönborg.
Bokprosjektet er bare en av flere store kampanjer som Lasertryck planlegger å lansere i løpet av året. Man trykker selv alle bøker og den første delen er allerede sendt ut. Konsernet har i de siste årene hatt en betydelig vekst. I 2012 viste regnkapene en inntektsøkning med 29 prosent, og den positive trenden har fortsatt i 2013 – i en grafisk industri med tøffe markedsforhold. Reklamekampanjen skal bidra til at 2014 kommer til å bli enda bedre enn foregående år og til å styrke selskapets posisjon som det største nordiske digitaltrykkeriet.