Trend: Flere går fra digital til print

PUBLISERT: 14 april 2014
OPPDATERT: 21 mars

porter-cover-hed-2014_002I Adweek var det den 31. mars en artikkel om den tendensen vi begynner å høre flere og flere ganger. Digitale utgivelser går tilbake til også å bruke print.
Mange utgivere kjemper for å tjene penger på digitale utgivelser, og mange e-commerce-forretninger begynner nå å ta den gamle trykte katalog med i sine kanalvalg.
I artikkelen står det bl.a., at flere online-only forhandlere har sendt kataloger – slike ordentlig gammeldagse papirkataloger – til sine kunders fysiske postkasser.
Ethan Trask fra One Kings Lane har innrømmet at konseptet “digital-til-print” synes å øke.
– Å sette penger i print er kanskje ikke det første man tenker på å gjøre, men vi elsker alle produkter, og vi elsker magasiner og bøker, så jeg tror at det å vise vårt ”brand” i den fysiske verden er veldig viktig. Det hjelper folk til å huske varemerket, uttaler Ethan Trask.
Luksus e-commerce-nettstedet Net-a-Porter lanserte Porter, et motemagasin som utkommer annenhver måned, og koster 10 $. Også Editorialist er et print spin-off av et digitalt nettsted. Editorialist utkommer to ganger årlig. – Vi undersøkte hvordan vi kan nå alle våre kunders berøringspunkter i løpet av en dag, sier Kate Davidson Hudson fra Editorialist. – Den store manglende brikken i puslespillet var – ironisk nok – et fysisk medium.
Kundene er muligens godt fornøyde med å ha et fysisk medium av sin normale on-line brand. Men kan det også lønne seg? One Kings Lane opplevde et boost i omtalen av sitt varemerke på de sosiale mediene etter at de hadde sendt ut sin printede katalog. Editorialist.com opplevde mye, mye bredere omtale av forskjellige produkter som hadde blitt vist i sitt hard-copy magasin.
– Det overgikk alle våre forventninger, sier de hos Kate Davidson Hudson.

Siste nytt

Durst satser på egen flatbed når Vanguard fases ut

På årets Fespa bød Durst Group på fire premierer, ikke minst den nye flatbed-modellen P5 X, som blir selskapets sterke kort i Europa når salget av Vanguard opphører.
Durst-Christian-1024x683
Durst satser på egen flatbed når Vanguard fases ut

Omtagning for Marabu efter Vanguards sorti

Blekkprodusent og maskinforhandler Marabu ser etter nye partnere. Det ble nylig besluttet at Vanguard, som produserer planskrivere, forlater det europeiske markedet til fordel for Durst, som eier merket.
DSC0228
Omtagning for Marabu efter Vanguards sorti

Fiery ønsker å være din printers hjerne

Fiery fokuserte på "den digitale fabrikken" under Fespamessen. De demonstrerte Rip-programmet sitt, Digital Factory, sammen med DTF-printeren Epson G6000.
fieryDSC0258
Fiery ønsker å være din printers hjerne

Labelexpo utvides med falsekartong

Fra og med i år inkluderer Labelexpo Europe som arrangeres i Barcelona fra 16.–19. September, faslkartongteknologi sammen med etiketter og fleksibel emballasje.
Screenshot
Labelexpo utvides med falsekartong

Les videre

Durst satser på egen flatbed når Vanguard fases ut

På årets Fespa bød Durst Group på fire premierer, ikke minst den nye flatbed-modellen P5 X, som blir selskapets sterke kort i Europa når salget av Vanguard opphører.
Durst-Christian-1024x683
Durst satser på egen flatbed når Vanguard fases ut

Omtagning for Marabu efter Vanguards sorti

Blekkprodusent og maskinforhandler Marabu ser etter nye partnere. Det ble nylig besluttet at Vanguard, som produserer planskrivere, forlater det europeiske markedet til fordel for Durst, som eier merket.
DSC0228
Omtagning for Marabu efter Vanguards sorti

Labelexpo utvides med falsekartong

Fra og med i år inkluderer Labelexpo Europe som arrangeres i Barcelona fra 16.–19. September, faslkartongteknologi sammen med etiketter og fleksibel emballasje.
Screenshot
Labelexpo utvides med falsekartong

Efi lanserer kraftig hybridprinter

Efis fokus hos Fespa er den nye hybride flatbed-/rullprinteren Vutek M3h. Det beskrives som et "betydelig steg, fylt med både løfter og det ukjente".
efi-fespa3
Efi lanserer kraftig hybridprinter