Etterlengtet gevinst for offsetleverandør

PUBLISERT: 12 mai 2014
OPPDATERT: 12 mai
Gerold Linzbach, Heidelbergs administrerende direktør.
Gerold Linzbach, Heidelbergs administrerende direktør.

Heidelberg slipper nå foreløpige tall for det oppstykkede regnskapsåret 2013/2014. Ifølge firmaet gjør man en beskjeden gevinst på 4 millioner euro og et salg på 2,4 milliarder euro, ned 11 prosent sammenliknet med forrige års salgstall.

– Heidelberg gjør nå igjen en nettogevinst, hvilket var vår høyeste prioritet, sier selskapets administrerende direktør Gerold Linzbach. Tross et svakere salg har vi forbedret selskapets lønnsomhet betydelig.

Det er førsta gang siden 2007/2008 at Heidelberg kan vise svarte tall. Siden da har man rapportert et totalt nettotap på 946,1 millioner euro.

– Den store resultatforbedringen etter skatt viser at vi har hatt suksess med vår strategiske omposisjonering, selv om forutsetningene ikke har vært de beste, sier Gerold Linzbach.

Kasseflyten på rundt 20 millioner euro forventes å minske nettogjelden til rundt 240 millioner euro (261).

Den endelige versjonen av selskapets årsrapport for 2013/2014 slippes den 11. juni.

Les videre

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1