Heidelberg slipper nå foreløpige tall for det oppstykkede regnskapsåret 2013/2014. Ifølge firmaet gjør man en beskjeden gevinst på 4 millioner euro og et salg på 2,4 milliarder euro, ned 11 prosent sammenliknet med forrige års salgstall.
– Heidelberg gjør nå igjen en nettogevinst, hvilket var vår høyeste prioritet, sier selskapets administrerende direktør Gerold Linzbach. Tross et svakere salg har vi forbedret selskapets lønnsomhet betydelig.
Det er førsta gang siden 2007/2008 at Heidelberg kan vise svarte tall. Siden da har man rapportert et totalt nettotap på 946,1 millioner euro.
– Den store resultatforbedringen etter skatt viser at vi har hatt suksess med vår strategiske omposisjonering, selv om forutsetningene ikke har vært de beste, sier Gerold Linzbach.
Kasseflyten på rundt 20 millioner euro forventes å minske nettogjelden til rundt 240 millioner euro (261).
Den endelige versjonen av selskapets årsrapport for 2013/2014 slippes den 11. juni.