Xerox satser millioner på inkjet

PUBLISERT: 16 juni 2014
OPPDATERT: 21 mars
Xerox' adm dir, Ursula Burns.
Xerox’ adm dir, Ursula Burns.

Xerox kom inn på inkjetmaredet i og med kjøpet av Impika i begynnelsen av 2013. Nå satser man flere millioner dollar på et innovasjonssenter for inkjetteknikk ved Impikas hovedkontor i Frankrike.

Ifølge Xerox’ administrerende direktør Ursula Burns, er målet at man med inkjetteknikken skal bygge opp et forretningsområde som er like stort som den xerografiske siden.

– Vi må bygge en like omfattende produktportefølje med inkjet som vi har gjort med xerografi, sier Ursula Burns. Vi skulle kunne ha brukt en stor sum penger på å bygge opp denne virksomheten fra bunnen av, men Impika passet oss perfekt. Kjøpet gjorde at vi raskt fikk tilgang til markedet.

Impikas løsninger benytter skrivehoder fra Panasonic og Kyocera, men det har forekommet rykter om at Xerox enten utvikler egne skrivehoder eller kjøper opp en utvikler.

Produktporteføljen som Impika har bygget opp innbefatter både fargebaserte og svarthvite høyvolumsløsninger med drop-on-demand-teknikk. Disse kan også konfigureres for å fungere i hybridflyten samt med ulike blekktyper.

Les videre

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Fremtiden for SPG: "Nå aksellererer vi igjen"

Det kan ha vært litt stille rundt Scandinavian Print Group i det siste. Det er en forklaring på det – og det kommer til å endre seg!
Esben_Mols_Kabell

Riso kjøper Toshibas printhodevirksomhet

Riso kjøper Toshiba Tecs viktigste inkjetvirksomhet i en avtale som forventes å bli fullført i sommer.
riso-toshiba

100 eksemplarer av Revoria Press PC1120 installerte i Europa

Fujifilm har nå gjort sin installasjon nummer hundre av sin flaggskipsprinter Revoria Press PC1120 i Europa. Tonerpressen har vunnet flere utmerkelser gjennom årene.
revoria-pc1120

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag