Xerox satser millioner på inkjet

Xerox' adm dir, Ursula Burns.

Xerox’ adm dir, Ursula Burns.

Xerox kom inn på inkjetmaredet i og med kjøpet av Impika i begynnelsen av 2013. Nå satser man flere millioner dollar på et innovasjonssenter for inkjetteknikk ved Impikas hovedkontor i Frankrike.

Ifølge Xerox’ administrerende direktør Ursula Burns, er målet at man med inkjetteknikken skal bygge opp et forretningsområde som er like stort som den xerografiske siden.

– Vi må bygge en like omfattende produktportefølje med inkjet som vi har gjort med xerografi, sier Ursula Burns. Vi skulle kunne ha brukt en stor sum penger på å bygge opp denne virksomheten fra bunnen av, men Impika passet oss perfekt. Kjøpet gjorde at vi raskt fikk tilgang til markedet.

Impikas løsninger benytter skrivehoder fra Panasonic og Kyocera, men det har forekommet rykter om at Xerox enten utvikler egne skrivehoder eller kjøper opp en utvikler.

Produktporteføljen som Impika har bygget opp innbefatter både fargebaserte og svarthvite høyvolumsløsninger med drop-on-demand-teknikk. Disse kan også konfigureres for å fungere i hybridflyten samt med ulike blekktyper.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: