Xerox satser millioner på inkjet

PUBLISERT: 16 juni 2014
OPPDATERT: 21 mars
Xerox' adm dir, Ursula Burns.
Xerox’ adm dir, Ursula Burns.

Xerox kom inn på inkjetmaredet i og med kjøpet av Impika i begynnelsen av 2013. Nå satser man flere millioner dollar på et innovasjonssenter for inkjetteknikk ved Impikas hovedkontor i Frankrike.

Ifølge Xerox’ administrerende direktør Ursula Burns, er målet at man med inkjetteknikken skal bygge opp et forretningsområde som er like stort som den xerografiske siden.

– Vi må bygge en like omfattende produktportefølje med inkjet som vi har gjort med xerografi, sier Ursula Burns. Vi skulle kunne ha brukt en stor sum penger på å bygge opp denne virksomheten fra bunnen av, men Impika passet oss perfekt. Kjøpet gjorde at vi raskt fikk tilgang til markedet.

Impikas løsninger benytter skrivehoder fra Panasonic og Kyocera, men det har forekommet rykter om at Xerox enten utvikler egne skrivehoder eller kjøper opp en utvikler.

Produktporteføljen som Impika har bygget opp innbefatter både fargebaserte og svarthvite høyvolumsløsninger med drop-on-demand-teknikk. Disse kan også konfigureres for å fungere i hybridflyten samt med ulike blekktyper.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade