BK Grafisk i Sandefjord kjøper «all made as» i Larvik

PUBLISERT: 18 august 2014
OPPDATERT: 21 mars
Terje Anthonsen og Ingar Jansen
Terje Anthonsen selger «all made as» til BK Grafisk

BK Grafisk, gjennom sitt heleide datterselskap BK Vestfold Media AS, overtar samtlige aksjer i «all made as», eiet av Terje Anthonsen og hans to døtre. Overtagelsen skjedde allerede med virkning fra 1. august men «all made as» vil operere ut fra sine eksisterende lokaler i Larvik inntil videre.
-Dette blir en rask men glidende overgang, sier daglig leder i BK Media, Eiril Roberg. – Vi kom tidlig inn i gode diskusjoner om de driftsmessige og personalmessige konsekvensene av oppkjøpet og er opptatt av at kunder og leverandører opplever en god kontinuitet og ikke minst at de ser interessante muligheter for et sammenslått «BK allmade»,sier Roberg.
Terje Anthonsen har bygget opp «all made as» fra bunnen av til en omsetning på 8-10 millioner. – Jeg kom til et punkt aldersmessig hvor jeg tenkte at tiden var inne for at andre kunne ta selskapet videre. Det er store og uprøvde muligheter fremover og jeg tror BK er den rette nye eieren for å få til det, sier AM-griinderen.
– Vi så raskt at vi hadde komplementære interesser, skyter Ingar Jansen, hovedeier og daglig leder i BK Grafisk AS, det største av selskapene i BK Gruppen. – Terje ønsket at det han har bygget opp i løpet av de siste 22 årene skulle føres videre og vi i BK var og er ute etter å bredde oss innenfor profilering generelt. Vi skal kunne være en totalleverandør mot store deler av vår kundemasse og «all made» sine produkter og kompetanse passer utmerket inn her, fortsetter Jansen. – Vi vil raskt kunne høste av Terjes lange erfaring og vil bygge videre fra den plattform «all made» står på, både her hjemme – og ikke minst i Kina. Dessuten, og kanskje like viktig, utvikle dette sammen med den kompetansen vi selv har i våre 50 ansatte i BK huset, avslutter Jansen.

all made as ble etablert i 1992 av Terje Anthonsen, og er i dag en vesentlig aktør i det markedet som omfatter firmaprofilering i alle former. I tillegg har all made as en stor del av sin omsetning knyttet til utforming og leveranser av trykksaker og profilering på idrettstøy.

BK Grafisk ble etablert i 1997 og består i dag av flere forskjellige avdelinger som til daglig samarbeider tett om grafisk design, mediesalg, profilering, trykking og emballasjeproduksjon.

Les videre

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1