BK Grafisk i Sandefjord kjøper «all made as» i Larvik

PUBLISERT: 18 august 2014
OPPDATERT: 21 mars
Terje Anthonsen og Ingar Jansen
Terje Anthonsen selger «all made as» til BK Grafisk

BK Grafisk, gjennom sitt heleide datterselskap BK Vestfold Media AS, overtar samtlige aksjer i «all made as», eiet av Terje Anthonsen og hans to døtre. Overtagelsen skjedde allerede med virkning fra 1. august men «all made as» vil operere ut fra sine eksisterende lokaler i Larvik inntil videre.
-Dette blir en rask men glidende overgang, sier daglig leder i BK Media, Eiril Roberg. – Vi kom tidlig inn i gode diskusjoner om de driftsmessige og personalmessige konsekvensene av oppkjøpet og er opptatt av at kunder og leverandører opplever en god kontinuitet og ikke minst at de ser interessante muligheter for et sammenslått «BK allmade»,sier Roberg.
Terje Anthonsen har bygget opp «all made as» fra bunnen av til en omsetning på 8-10 millioner. – Jeg kom til et punkt aldersmessig hvor jeg tenkte at tiden var inne for at andre kunne ta selskapet videre. Det er store og uprøvde muligheter fremover og jeg tror BK er den rette nye eieren for å få til det, sier AM-griinderen.
– Vi så raskt at vi hadde komplementære interesser, skyter Ingar Jansen, hovedeier og daglig leder i BK Grafisk AS, det største av selskapene i BK Gruppen. – Terje ønsket at det han har bygget opp i løpet av de siste 22 årene skulle føres videre og vi i BK var og er ute etter å bredde oss innenfor profilering generelt. Vi skal kunne være en totalleverandør mot store deler av vår kundemasse og «all made» sine produkter og kompetanse passer utmerket inn her, fortsetter Jansen. – Vi vil raskt kunne høste av Terjes lange erfaring og vil bygge videre fra den plattform «all made» står på, både her hjemme – og ikke minst i Kina. Dessuten, og kanskje like viktig, utvikle dette sammen med den kompetansen vi selv har i våre 50 ansatte i BK huset, avslutter Jansen.

all made as ble etablert i 1992 av Terje Anthonsen, og er i dag en vesentlig aktør i det markedet som omfatter firmaprofilering i alle former. I tillegg har all made as en stor del av sin omsetning knyttet til utforming og leveranser av trykksaker og profilering på idrettstøy.

BK Grafisk ble etablert i 1997 og består i dag av flere forskjellige avdelinger som til daglig samarbeider tett om grafisk design, mediesalg, profilering, trykking og emballasjeproduksjon.

Les videre

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Siste nytt

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Oppsummerer nytten av automatisering

Summa demonstrerer ikke bare én, men to arbeidsflytløsninger under Fespa. Dette for å vise kundene hvordan de kan effektivisere prosessene sine.
Summa-1024x768