BK Grafisk i Sandefjord kjøper «all made as» i Larvik

Terje Anthonsen og Ingar Jansen

Terje Anthonsen selger «all made as» til BK Grafisk

BK Grafisk, gjennom sitt heleide datterselskap BK Vestfold Media AS, overtar samtlige aksjer i «all made as», eiet av Terje Anthonsen og hans to døtre. Overtagelsen skjedde allerede med virkning fra 1. august men «all made as» vil operere ut fra sine eksisterende lokaler i Larvik inntil videre.
-Dette blir en rask men glidende overgang, sier daglig leder i BK Media, Eiril Roberg. – Vi kom tidlig inn i gode diskusjoner om de driftsmessige og personalmessige konsekvensene av oppkjøpet og er opptatt av at kunder og leverandører opplever en god kontinuitet og ikke minst at de ser interessante muligheter for et sammenslått «BK allmade»,sier Roberg.
Terje Anthonsen har bygget opp «all made as» fra bunnen av til en omsetning på 8-10 millioner. – Jeg kom til et punkt aldersmessig hvor jeg tenkte at tiden var inne for at andre kunne ta selskapet videre. Det er store og uprøvde muligheter fremover og jeg tror BK er den rette nye eieren for å få til det, sier AM-griinderen.
– Vi så raskt at vi hadde komplementære interesser, skyter Ingar Jansen, hovedeier og daglig leder i BK Grafisk AS, det største av selskapene i BK Gruppen. – Terje ønsket at det han har bygget opp i løpet av de siste 22 årene skulle føres videre og vi i BK var og er ute etter å bredde oss innenfor profilering generelt. Vi skal kunne være en totalleverandør mot store deler av vår kundemasse og «all made» sine produkter og kompetanse passer utmerket inn her, fortsetter Jansen. – Vi vil raskt kunne høste av Terjes lange erfaring og vil bygge videre fra den plattform «all made» står på, både her hjemme – og ikke minst i Kina. Dessuten, og kanskje like viktig, utvikle dette sammen med den kompetansen vi selv har i våre 50 ansatte i BK huset, avslutter Jansen.

all made as ble etablert i 1992 av Terje Anthonsen, og er i dag en vesentlig aktør i det markedet som omfatter firmaprofilering i alle former. I tillegg har all made as en stor del av sin omsetning knyttet til utforming og leveranser av trykksaker og profilering på idrettstøy.

BK Grafisk ble etablert i 1997 og består i dag av flere forskjellige avdelinger som til daglig samarbeider tett om grafisk design, mediesalg, profilering, trykking og emballasjeproduksjon.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: