Det nye Ricoh Customer Experience Centre er et state-of-the-art showroom for demonstrasjon av trykksakproduksjon og er også et utstillingsvindu for integrerte løsninger fra Ricoh og deres partnere. Besøkende vil kunne oppleve et bredt spekter av ende-til-ende arbeidsflyt og prosesser før disse iverksettes i sin egen produksjon. Utstillingslokalet ligger i Ricoh Products Ltd fabrikk i Telford, Storbritannia og åpner offisielt den 4 november 2014.
Ricoh Customer Experience Centre vil hjelpe kunder å identifisere forretnings og produksjonsforbedringer og gir dem mulighet til å gå gjennom alle prosessene slik at de kan velge den optimale løsningen for sine virksomheter. Det vil også vise hvordan disse forbedringene kan implementeres sømløst med Ricohs etterbehandlingsutstyr og programvareløsninger.
Ricoh Customer Experience Centre vil gjøre det enklere for eksisterende og potensielle kunder over hele Europa for å få tilgang til disse ressursene, inkludert – for første gang i Ricoh Europe – Ricoh inkjetutskriftsløsninger for papirbaner. I tillegg vil Ricoh bruke senteret til intern og ekstern opplæring, og for å teste prosesser, media og produksjonsmetoder som utvider grensene og maksimerer verdier for kunden.
Ricohs partnere vil også kunne bruke senteret for å i fellesskap utvikle en effektiv integrasjon av løsninger for å skape en optimal arbeidsflyt. Den nye europeiske senteret supplerer det nye globale Customer Innovation Center i USA, som ligger i Boulder, Colorado.