Sign og Print: Mimaki introduserte ny inkjet med sølvfarve

PUBLISERT: 26 september 2014
OPPDATERT: 26 september

Med topphastighet på 105 m2 i timen  og med nye farger i paletten kommer Mimaki med sterke kort på hånda med sin nye bannerprinter. Printeren heter CJV300 og kommer i to varianter, som kan printe i henholdsvis 130 cm og 160 cm bredde.
Blant nyhetene er en nyutviklet sølvfarve, som med en lyshet og glans gir en enestående speileffekt. Ved å benytte denne fargen som base kan man med Mimakis printed metallic color collection swatchbook og software RIP’en RasterLink6, danne opp til 648 metallfarger i printeren, som ble vist frem på Sign og Print forrige uke.

Mimaki_CJV300Mimaki har også tilføyet en oransje til grunnfargene, slik at man nå dekker mer enn 94 % af Pantone skalaen. Endelig har man tilføyet en såkalt Light Black Ink som er en grå, som skal sikre grålige nyanser mot fargestikk, samt gir bedre hudtoner.
Fargen tørker hurtig som følge av ikke mindre enn tre heating enheter. Mediet varmes opp ved innføringen i printeren, fargen varmes opp og endelig varmes mediet opp igen ved avspoling.
Printeren ble nylig presentert på VISCOM messen i Paris, så på Sign og Print var det andre gang den ble vist frem.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Canon-sjefen: «Inkjet er den rette veien å gå»

Canon har stilt ut på flere messer under mottoet "The power to move". For Canons Jennifer Kolloczek handler den bevegelsen om økt fokus på arkmatet inkjet ved høye hastigheter.
Canon Jennifer Matteus

Kraftfull skjæreteknologi kombinert med automatisering

På FESPA vil Zünd demonstrere hvordan en kombinasjon av kraftig skjæreteknologi, intelligent programvare og innovative løsninger for automatisert materialhåndtering kan gjøre digital skjæring effektiv og allsidig.
Henrik_Larsson_Hedblom-og-Martin_Roed_Nielsen

Salgssuksess og verdenspremiere hos Luth Gruppen

Før messen lovet Luth Gruppen å fylle sin store stand med nyheter. Med nytt i alt fra skjæring/kutting til DTF og etiketter strømmet de besøkende til.
Luth 6