Sergio Oliveira, Wan-Ifras event manager, fortalte at antallet av påmeldte tilsvarte forrige år, men at fordelingen er annerledes. Det betyr at det kommer stadig flere fra Afrika og Asia, hvor avismarkedet ser helt annerledes ut enn i Europa og USA. De som kommer fra Afrika og Asia forteller om vekst, og har gjerne hodene fulle av optimisme og gode ideer.
– Og det vil de heldigvis gjerne dele med oss, sier Sergio Oliveira.
Nettopp kunnskapsdelingen hadde fått en mer velfungerende og sentral rolle i dette års World Publishing Expo. Messen foregikk i tre haller, hvilket fungerte godt logistisk, og der hver hall hadde et tema, en farge og en scene i midten, hvor det dagen igjennom var innlegg som passet inn i hallens tema. Godt tenkt, og godt utført.
Utstillerkvadratmeterne svarte noenlunde til forrige års utstilling, men de ser en tendens til flere og mindre stands. Det er særlig innenfor new media at en større underskog av nye bedrifter søker standplass.
Fra flere utstilleres side ble det uttrykt tilfredshet med både besøkstall og besøkende.