DR overlever alt ifølge britisk studie

PUBLISERT: 26 oktober 2014
OPPDATERT: 21 mars

DR-390x298Nye erfaringer om konsumentenes holdninger til direktereklame viser at 79 prosent av de spurte umiddelbart la merke til hvilket varemerke som utsendelsen handlet om.
Resultatet blir publisert i ”From Letterbox to Inbox 2013”, et studie av 1232 tilfeldig utvalgte voksne briters holdninger til trykk. Studiet, som ble utført av UK Direct Marketing Association (DMA) og konsumentundersøkningsfirmaet fast.MAP, ble sponset av Hewlett Packard.
Resultatene avslører at konsumentene anser at direktereklame og annen trykt informasjon er avgjørende for den hovedsakelige opplevelsen av varemerket, uansett om de allerede er kunder eller bare intresserte.
Undersøkelsen fant også at av de konsumenter som mottok trykt direktereklame besøkte ti prosent fler varemerkets nettside enn de som har mottatt samme budskap på e-post.
De vanligste reaksjonene på en intressant direktereklameutsendelse er:
• 44 prosent besøker varemerkets nettside.
• 26 prosent lagrer utsendelsen som referanse til senere bruk.
• 56 prosent syntes at trykt markedsføring er ”den mest pålitelige mediekanalen”.
• 33 prosent syntes at de skulle ha et negativt syn på et varemerke som ikke kan tilby trykt kommunikasjon.

Les videre

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Siste nytt

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Oppsummerer nytten av automatisering

Summa demonstrerer ikke bare én, men to arbeidsflytløsninger under Fespa. Dette for å vise kundene hvordan de kan effektivisere prosessene sine.
Summa-1024x768