DR overlever alt ifølge britisk studie

PUBLISERT: 26 oktober 2014
OPPDATERT: 21 mars

DR-390x298Nye erfaringer om konsumentenes holdninger til direktereklame viser at 79 prosent av de spurte umiddelbart la merke til hvilket varemerke som utsendelsen handlet om.
Resultatet blir publisert i ”From Letterbox to Inbox 2013”, et studie av 1232 tilfeldig utvalgte voksne briters holdninger til trykk. Studiet, som ble utført av UK Direct Marketing Association (DMA) og konsumentundersøkningsfirmaet fast.MAP, ble sponset av Hewlett Packard.
Resultatene avslører at konsumentene anser at direktereklame og annen trykt informasjon er avgjørende for den hovedsakelige opplevelsen av varemerket, uansett om de allerede er kunder eller bare intresserte.
Undersøkelsen fant også at av de konsumenter som mottok trykt direktereklame besøkte ti prosent fler varemerkets nettside enn de som har mottatt samme budskap på e-post.
De vanligste reaksjonene på en intressant direktereklameutsendelse er:
• 44 prosent besøker varemerkets nettside.
• 26 prosent lagrer utsendelsen som referanse til senere bruk.
• 56 prosent syntes at trykt markedsføring er ”den mest pålitelige mediekanalen”.
• 33 prosent syntes at de skulle ha et negativt syn på et varemerke som ikke kan tilby trykt kommunikasjon.

Siste nytt

PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Mossfirmaet PS Press Reklame hadde travle dager på Fespa i Berlin. De dro hjem med både en ny maskin og en Fespa-pris.
PS Press Canon
PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

HP viste frem flere nye produkter på årets Fespa-messe. Antalis Norge tok med seg et trettitalls norske kunder på en omvisning på standen for å vise frem hva som er nytt.
Antalis tur 3
Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Zünd viste, med bare to maskiner, mulighetene som finnes med deres skjære- og freseutstyr.
Zund-Fespa_02
Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

På FESPA viste Robotfactory frem sitt automatiserte skjæresystem med to ABB-industriroboter i samkjøring med et industrielt Zünd D3-skjærebord.
robot_01
Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

Les videre

Efi lanserer kraftig hybridprinter

Efis fokus hos Fespa er den nye hybride flatbed-/rullprinteren Vutek M3h. Det beskrives som et "betydelig steg, fylt med både løfter og det ukjente".
efi-fespa3
Efi lanserer kraftig hybridprinter

Stipend for å reise til Fespa i Berlin

Norsk Grafisk Leverandørforening har et stipendiefond som utdeles til ulike formål som har til hensikt å fremme grafisk bransje. I år får to studenter fra Høyskolen Kristiania muligheten til å besøke Fespa-messen.
Reisestipend Fespa
Stipend for å reise til Fespa i Berlin

Fusjon og flytting for Merkur og Printing

Fra 1. mai 2025 har Merkur Grafisk og Printing AS offisielt slått seg sammen, og møter markedet som én samlet aktør. Om en måneds tid samles de også fysisk i toppmoderne lokaler på Langhus.
Merkur
Fusjon og flytting for Merkur og Printing

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage
Ni tips om hva du kan se på Fespa