Nye erfaringer om konsumentenes holdninger til direktereklame viser at 79 prosent av de spurte umiddelbart la merke til hvilket varemerke som utsendelsen handlet om.
Resultatet blir publisert i ”From Letterbox to Inbox 2013”, et studie av 1232 tilfeldig utvalgte voksne briters holdninger til trykk. Studiet, som ble utført av UK Direct Marketing Association (DMA) og konsumentundersøkningsfirmaet fast.MAP, ble sponset av Hewlett Packard.
Resultatene avslører at konsumentene anser at direktereklame og annen trykt informasjon er avgjørende for den hovedsakelige opplevelsen av varemerket, uansett om de allerede er kunder eller bare intresserte.
Undersøkelsen fant også at av de konsumenter som mottok trykt direktereklame besøkte ti prosent fler varemerkets nettside enn de som har mottatt samme budskap på e-post.
De vanligste reaksjonene på en intressant direktereklameutsendelse er:
• 44 prosent besøker varemerkets nettside.
• 26 prosent lagrer utsendelsen som referanse til senere bruk.
• 56 prosent syntes at trykt markedsføring er ”den mest pålitelige mediekanalen”.
• 33 prosent syntes at de skulle ha et negativt syn på et varemerke som ikke kan tilby trykt kommunikasjon.