DR overlever alt ifølge britisk studie

PUBLISERT: 26 oktober 2014
OPPDATERT: 21 mars

DR-390x298Nye erfaringer om konsumentenes holdninger til direktereklame viser at 79 prosent av de spurte umiddelbart la merke til hvilket varemerke som utsendelsen handlet om.
Resultatet blir publisert i ”From Letterbox to Inbox 2013”, et studie av 1232 tilfeldig utvalgte voksne briters holdninger til trykk. Studiet, som ble utført av UK Direct Marketing Association (DMA) og konsumentundersøkningsfirmaet fast.MAP, ble sponset av Hewlett Packard.
Resultatene avslører at konsumentene anser at direktereklame og annen trykt informasjon er avgjørende for den hovedsakelige opplevelsen av varemerket, uansett om de allerede er kunder eller bare intresserte.
Undersøkelsen fant også at av de konsumenter som mottok trykt direktereklame besøkte ti prosent fler varemerkets nettside enn de som har mottatt samme budskap på e-post.
De vanligste reaksjonene på en intressant direktereklameutsendelse er:
• 44 prosent besøker varemerkets nettside.
• 26 prosent lagrer utsendelsen som referanse til senere bruk.
• 56 prosent syntes at trykt markedsføring er ”den mest pålitelige mediekanalen”.
• 33 prosent syntes at de skulle ha et negativt syn på et varemerke som ikke kan tilby trykt kommunikasjon.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Tetra Pak elektrifiserer transporter mellom lagre i Malmø

For første gang bruker Tetra Pak en helelektrisk lastebil. Lastebilen har avgang fra Tetra Pak i Lund, hvor den blir lastet over natten. Deretter lastes den og kjøres til to eksterne lagre i Malmø havn.
tetra-lastbilx

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong