
Canon Norge presenterer igjen svært sterke resultater innen Office-markedet etter tredje kvartal 2014 og er markedsleder med 27 % markedsandel.
Bedriftsmarkedet for MFP* går ned 10 % etter tre kvartal av 2014, mens Canon vokser med 12 % og er nummer 1 i totalmarkedet med 26,6 % markedsandel. Markedet for laserprintere er stabilt, mens Canon her vokser med totalt 115 % mot fjoråret, og sikrer seg en markedsandel på 20 % i tredje kvartal. I tillegg kan Canon vise til en markedsandel på 64 % innen dokumentskannere etter første halvår.
Magnus Blegen, markedsdirektør innen bedriftsløsninger i Canon Norge, er godt fornøyd med resultatene etter tre kvartaler. Han forteller om økte investeringer i effektivitet og lønnsomhet i markedet og at selskaper trekker veksler på Canons kompetanse og løsningsbredde innen dokumenthåndtering.
– Canon har erfaringen og menneskene til å veilede kundene i endringene de gjennomfører. Ved redesign av arbeidsprosesser og effektivisering av dokumentflyt kan vi endre måten kundene jobber på og øke de resultatene de oppnår. I tillegg kan vi redusere de utskrifts relaterte kostnadene til kundene. Effekten av dette ser vi etter tre kvartaler av 2014, der Canon lander som markedsledere med 27 % markedsandel, viser over 30 % vekst innen løsninger for sikker print, har 150 % vekst innen Information Management og leverer nok et meget sterkt kvartal innen digitaltrykk.
Investerer i økt effektivitet og lønnsomhet
Bedrifter investerer i løsninger som raskt gjør dem mer effektive – og Canon leder an innen håndtering av digitale dokumenter, digitaltrykk og utskriftsløsninger for bedriftsmarkedet.
– I 2014 har vi betydelig vekst innen kontormarkedet, styrker vår nr 1 posisjon innen Professional Print og og tar viktige steg innen Information Management, med lanseringen av et nytt tilbud for Purchase-to-Pay som et høydepunkt, avslutter Magnus Blegen, markedsdirektør for bedriftsløsninger i Canon Norge.