Canon Norge presenterer sterke resultater i tredje kvartal

PUBLISERT: 3 november 2014
OPPDATERT: 3 november
Magnus Blegen
Magnus Blegen

Canon Norge presenterer igjen svært sterke resultater innen Office-markedet etter tredje kvartal 2014 og er markedsleder med 27 % markedsandel.

Bedriftsmarkedet for MFP* går ned 10 % etter tre kvartal av 2014, mens Canon vokser med 12 % og er nummer 1 i totalmarkedet med 26,6 % markedsandel. Markedet for laserprintere er stabilt, mens Canon her vokser med totalt 115 % mot fjoråret, og sikrer seg en markedsandel på 20 % i tredje kvartal. I tillegg kan Canon vise til en markedsandel på 64 % innen dokumentskannere etter første halvår.

Magnus Blegen, markedsdirektør innen bedriftsløsninger i Canon Norge, er godt fornøyd med resultatene etter tre kvartaler. Han forteller om økte investeringer i effektivitet og lønnsomhet i markedet og at selskaper trekker veksler på Canons kompetanse og løsningsbredde innen dokumenthåndtering.

– Canon har erfaringen og menneskene til å veilede kundene i endringene de gjennomfører. Ved redesign av arbeidsprosesser og effektivisering av dokumentflyt kan vi endre måten kundene jobber på og øke de resultatene de oppnår. I tillegg kan vi redusere de utskrifts relaterte kostnadene til kundene. Effekten av dette ser vi etter tre kvartaler av 2014, der Canon lander som markedsledere med 27 % markedsandel, viser over 30 % vekst innen løsninger for sikker print, har 150 % vekst innen Information Management og leverer nok et meget sterkt kvartal innen digitaltrykk.

Investerer i økt effektivitet og lønnsomhet

Bedrifter investerer i løsninger som raskt gjør dem mer effektive – og Canon leder an innen håndtering av digitale dokumenter, digitaltrykk og utskriftsløsninger for bedriftsmarkedet.

– I 2014 har vi betydelig vekst innen kontormarkedet, styrker vår nr 1 posisjon innen Professional Print og og tar viktige steg innen Information Management, med lanseringen av et nytt tilbud for Purchase-to-Pay som et høydepunkt, avslutter Magnus Blegen, markedsdirektør for bedriftsløsninger i Canon Norge.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Tele Trading får svenske eiere: "Strategisk viktig marked"

Svenske Formac Production utvider sin virksomhet i Norge gjennom oppkjøp av Tele Trading. I forbindelse med kjøpet flytter Formac sitt norske kontor og lager til Notodden.
Formac

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_