Canon Norge presenterer sterke resultater i tredje kvartal

PUBLISERT: 3 november 2014
OPPDATERT: 3 november
Magnus Blegen
Magnus Blegen

Canon Norge presenterer igjen svært sterke resultater innen Office-markedet etter tredje kvartal 2014 og er markedsleder med 27 % markedsandel.

Bedriftsmarkedet for MFP* går ned 10 % etter tre kvartal av 2014, mens Canon vokser med 12 % og er nummer 1 i totalmarkedet med 26,6 % markedsandel. Markedet for laserprintere er stabilt, mens Canon her vokser med totalt 115 % mot fjoråret, og sikrer seg en markedsandel på 20 % i tredje kvartal. I tillegg kan Canon vise til en markedsandel på 64 % innen dokumentskannere etter første halvår.

Magnus Blegen, markedsdirektør innen bedriftsløsninger i Canon Norge, er godt fornøyd med resultatene etter tre kvartaler. Han forteller om økte investeringer i effektivitet og lønnsomhet i markedet og at selskaper trekker veksler på Canons kompetanse og løsningsbredde innen dokumenthåndtering.

– Canon har erfaringen og menneskene til å veilede kundene i endringene de gjennomfører. Ved redesign av arbeidsprosesser og effektivisering av dokumentflyt kan vi endre måten kundene jobber på og øke de resultatene de oppnår. I tillegg kan vi redusere de utskrifts relaterte kostnadene til kundene. Effekten av dette ser vi etter tre kvartaler av 2014, der Canon lander som markedsledere med 27 % markedsandel, viser over 30 % vekst innen løsninger for sikker print, har 150 % vekst innen Information Management og leverer nok et meget sterkt kvartal innen digitaltrykk.

Investerer i økt effektivitet og lønnsomhet

Bedrifter investerer i løsninger som raskt gjør dem mer effektive – og Canon leder an innen håndtering av digitale dokumenter, digitaltrykk og utskriftsløsninger for bedriftsmarkedet.

– I 2014 har vi betydelig vekst innen kontormarkedet, styrker vår nr 1 posisjon innen Professional Print og og tar viktige steg innen Information Management, med lanseringen av et nytt tilbud for Purchase-to-Pay som et høydepunkt, avslutter Magnus Blegen, markedsdirektør for bedriftsløsninger i Canon Norge.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324