HP utvikler inkjet sammen med KBA

PUBLISERT: 5 november 2014
OPPDATERT: 5 november

– Markedet for digital trykking av emballasje er i sin spede begynnelse, og vi er i tett dialog med de tidlige brukerne for bedre å forstå kundenes behov, sier Aurelio Maruggi, visepresident og daglig leder for HPs Inkjet High-Speed Production Solutions Division.
– I våre diskusjoner med kunder om funksjoner og funksjonalitet de trenger, er det blitt klart at inkjet ikke er en nisje i markedet, men at det vil bli hovedtrenden, akkurat som vi har sett det bli i direktereklame, publisering og generell kommersiell trykking.
Nå har HP utviklet en simplex versjon av sin T-serie for emballasjemarkedet. Første installasjon er hos det tsjekkiske selskapet Obaly Morava.
I samarbeid med KBA, er HP i gang med å utvikle en printer som bruker et papirtransportsystem utviklet av KBA og blekkutskriftsystem utviklet av HP. Printeren vil bli markedsført eksklusivt av HP. Målgruppen for denne printeren er bølgepappmarkedet. Spesifikasjonene er i ferd med å sluttføres i samarbeid med utvalgte potensielle kunder.
– Ved å samarbeide om dette prosjektet oppnår vi bedre produkter og kortere utviklingstid, sier Aurelio Maruggi. – Men dette prosjektet handler om bølgepappmarkedet. Vi fortsetter som konkurrenter i alle andre markeder.
Printeren er basert på termisk inkjet som de andre høyhastighets inkjetprinterne i HPs portefølje. Med primer er termisk inkjet nesten som skapt for emballasjemarkedet. Skriveren skriver ut på brunt kraftpapir og andre lignende typer emballasje. Ingen spesialmedier er nødvendige.
Nærmere detaljer om dette nye produktet vil bli annonsert i de kommende månedene.

Les videre

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Kodak vil transformere fra offset til digitalt med en ny gigant

Den enormt store trykkpressen Prosper Ultra 520 spilte den åpenbare hovedrollen blant Kodaks Drupa-nyheter. Et sterkt mål for selskapet er at trykkerier skal legge over offsetjobber til denne pressen uten å måtte gå på akkord med kvalitet eller hastighet.
kodak-DSC0765

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676